Zoznam všetkých cieľov

Cvičenia

1. týždeň: Úvod do základov UX

  1. Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
  2. "Zažiť" si zlé UX a naučiť sa tak základy UX.
  3. Požiadať si o študentskú licenciu softvéru Miro a oboznámiť sa s jeho používateľským rozhraním.
  4. Pripraviť si v Miro prostredie pre vypracovanie Zadania BP.
  5. Začať pracovať na vašej bakalárskej práci.

2. týždeň: Výskum UX

  1. Vykonať výskum UX a budovať si bázu doménových znalostí prostredníctvom doménovej analýzy.
  2. Na základe výskumu UX identifikovať skupiny cieľových používateľov a vytvoriť Personu predstavujúceho prototypického cieľového používateľa.
  3. Vykonať analýzu čo najväčšieho počtu existujúcich riešení.
  4. S pomocou prezentovaného návodu vykonať úlohy aj na svojom individuálnom Zadaní ZP.

3. týždeň: Konceptuálny Model

  1. Vytvoriť konceptuálny model používateľského rozhrania.

4. týždeň: Scenáre Použitia

  1. Analyzovať hlavné ciele používateľa a opísať jeho používateľský príbeh.
  2. Vytvoriť scenáre pre úlohy identifikované na minulých cvičeniach so zahrnutím cieľovej persony.
  3. Pokračovať v oboznamovaní sa s témou bakalárskej práce a budovaní bázy znalostí v Miro.

5. týždeň: Low Fidelity Wireframing

  1. Vytvoriť jednoduché náčrty obrazoviek nášho budúceho používateľského rozhrania.
  2. Vytvoriť návrh interakcie používateľa s nízkou vernosťou s využitím náčrtov obrazoviek.
  3. Odovzdať prvú časť Zadania BP.

6. týždeň: High Fidelity Prototypovanie I

  1. Použiť existujúci dizajnový systém Figmy na vytvorenie obrazoviek prvého prototypu.
  2. Naučiť sa používať a vytvárať komponenty a varianty komponentov v nástroji Figma.
  3. Naučiť sa vytvárať obrazovky v nástroji Figma.
  4. Naučiť sa tvoriť interaktívne komponenty a prechody medzi obrazovkami v nástroji Figma.
  5. Vytvoriť prototyp používateľského rozhrania vášho zadania BP.

7. týždeň: High Fidelity Prototypovanie II

  1. Finalizovať prototyp používateľského rozhrania vášho zadania BP.

8. týždeň: Vyhodnotenie 1. prototypu

  1. Pripraviť podklady a prostredie pre používateľské testovanie prvého prototypu.
  2. Vykonať používateľské testovanie vášho individuálneho prototypu s aspoň 5 testovacími subjektmi. Zaznamenať celé testovanie a vyhodnotiť výsledky.
  3. Dobrovoľná úloha: Urobiť guidelines review prvého prototypu so študentmi z vyššieho ročníka. V review uviesť meno študenta.
  4. Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania a z guidelines review.

9. týždeň: Zapracovanie výsledkov

  1. Zosumarizovať výsledky z prvého používateľského testovania.
  2. Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania.
  3. Dobrovoľná úloha: Upraviť prvý prototyp na základe záverov z guidelines review.
  4. Odovzdajte druhú časť vášho individuálneho zadania.

10. týždeň: Z Figmy do webu

  1. Zadefinovať si základné štýly dizajnového jazyka v podobe CSS štýlov s využitím premenných.
  2. Naučiť sa vytvárať a pracovať s CSS štýlmi pre automatické usporiadanie (layout) elementov: flexbox a grid.
  3. Naučiť sa pracovať s vývojárskym módom nástroja Figma.
  4. Vyskúšať si responzívny dizajn webových rozhraní.
  5. Pripraviť si projekt a v ňom layout pre hlavnú stránku, do ktorého budeme neskôr ukladať komponenty.

11. týždeň: React, Grafické komponenty

  1. Naučiť sa rapídne vytvárať webové komponenty na základe návrhov v nástroji Figma.
  2. Naučiť sa tvoriť grafické používateľské rozhranie v prostredí React.
  3. Dbať na konzistentné využívanie dizajnového jazyka v celom projekte a konzistentnosť rozhrania.

12. týždeň: Finalizácia webového prototypu

  1. Pridať do projektu React Router a umožniť tak navigáciu a interaktivitu v prototype.
  2. Finalizácia prototypu a odovzdanie zadania.

Zadania

Prednášky (2024)

Prednášky (2023)

Online zdroje