Zoznam všetkých cieľov

Cvičenia

1. týždeň: Základy návrhu zameraného na používateľa

  1. Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
  2. Nájsť si členov tímu a nahlásiť cvičiacemu.
  3. Vypracovať Zadanie A a oboznámiť sa pritom so základmi návrhu použiteľného používateľského rozhrania.

2. týždeň: Základy prototypovania vo Figme

  1. Zistiť, čo obnáša vaša bakalárska práca po stránke používateľského rozhrania (kvôli Zadaniu C).
  2. Naučiť sa pracovať s prototypovacím nástrojom Figma.
  3. Naučiť sa používať komponenty vo Figme pre definovanie opakujúcich sa prvkov.
  4. Naučiť sa používať automatické rozloženie prvkov vo Figme.

3. týždeň: Odovzdanie Zadania A

  1. Odovzdať a odprezentovať Zadanie A.
  2. Začať pracovať na Zadaní B.
  3. Pokračovať v zisťovaní, čo je cieľom vašej bakalárskej práce pre účely vypracovania Zadania C.

4. týždeň: Doménová analýza, konceptuálny model

  1. Oboznámiť sa s podmienkami odovzdania zadania C.
  2. Vykonať doménovú analýzu pracovnej oblasti pre invidivuálne zadanie.
  3. Vytvoriť konceptuálny model používateľského rozhrania.

5. týždeň: Persony, Scenáre

  1. Vytvoriť personu predstavujúcu prototypického cieľového používateľa.
  2. Vytvoriť scenáre pre úlohy identifikované na minulých cvičeniach so zahrnutím prototypického používateľa.

6. týždeň: Návrh interakcie a dizajn obrazoviek

  1. Vytvoriť návrh interakcie používateľa pre svoje individuálne zadanie.
  2. Naučiť sa vytvárať obrazovky a prechody medzi obrazovkami v nástroji Figma.

7. týždeň: Animácie a detailizácia obrazoviek

  1. Vyskúšať si jednoduché animácie v nástroji Figma.
  2. Zdetailizovať obrazovky 1. prototypu.
  3. Odovzdať odkazy na 1. prototyp.

8. týždeň: Vyhodnotenie 1. prototypu

  1. Pripraviť podklady a prostredie pre používateľské testovanie.
  2. Vykonať používateľské testovanie vášho individuálneho zadania s aspoň 3 testovacími subjektmi. Zaznamenať celé testovanie a vyhodnotiť výsledky.

9. týždeň: Odovzdanie reportu z používateľského testovania a plán nasledujúceho vývoja

  1. Odovzdať report z používateľského testovania a plán nasledujúceho vývoja.
  2. Konzultovať svoje zadanie a výsledky z používateľského testovania s cvičiacim na cvičení.
  3. Upraviť prototyp na základe konzultácií, výsledkov z používateľského testovania a pravidiel a heuristík použiteľnosti.

10. týždeň: Ako z prototypu do kódu

  1. Na jednoduchom príklade sa naučiť základné zručnosti práce s HTML a CSS.
  2. Naučiť sa, ako z prototypu vytvoriť kód.
  3. Vypracovať draft súhrnnej správy.

11. týždeň: Konzultácie a spätná väzba a pokračovanie HTML+CSS

  1. Konzultujte prípadne nejasnosti s cvičiacim.
  2. Pripravovať prototyp aplikácie realizovaný pomocou HTML a CSS
  3. Pripravovať súhrnnú správu o návrhu a testovaní používateľského rozhrania.
  4. Vyplňte dotazník pre skvalitnenie predmetu.
  5. Naučiť sa pokročilú prácu s HTML a CSS

12. týždeň: Finalizácia zápočtu a predbežné odovzdávanie súhrnných správ

  1. Uzatvorte si svoj zápočet a konzultujte prípadne nejasnosti s cvičiacim.
  2. Môžete odovzdať súhrnnú správu.

Zadania

4. týždeň: Zadanie B

  1. Naučiť sa pracovať s nástrojom Figma.
  2. Osvojiť si základné princípy návrhu používateľského rozhrania.
  3. Osvojiť si prístup k návrhu zameraný na používateľa.

Prednášky

Online zdroje