Zoznam všetkých cieľov

Cvičenia

1. týždeň: Úvod do základov UX

  1. Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
  2. „Zažiť“ si zlé UX a naučiť sa tak základy UX.
  3. Získať bezplatnú študentskú licenciu v nástroji Figma.
  4. Pripraviť projekt typu FigJam a prostredie pre vypracovanie Zadania BP.
  5. Začať pracovať na vašej bakalárskej práci.

2. týždeň: Výskum UX

  1. Vykonať výskum UX a budovať si bázu doménových znalostí prostredníctvom doménovej analýzy.
  2. Na základe výskumu UX identifikovať skupiny cieľových používateľov a vytvoriť Personu predstavujúceho prototypického cieľového používateľa.
  3. Vykonať analýzu čo najväčšieho počtu existujúcich riešení.
  4. S pomocou prezentovaného návodu vykonať úlohy aj na svojom individuálnom Zadaní.

3. týždeň: Konceptuálny Model

  1. Vytvoriť konceptuálny model používateľského rozhrania.

4. týždeň: Scenáre Použitia

  1. Analyzovať hlavné ciele používateľa a opísať jeho používateľský príbeh.
  2. Vytvoriť scenáre pre úlohy identifikované na minulých cvičeniach so zahrnutím cieľovej persony.
  3. Pokračovať v oboznamovaní sa s témou bakalárskej práce a budovaní bázy znalostí vo FigJam.

5. týždeň: Low Fidelity Wireframing

  1. Vytvoriť jednoduché náčrty obrazoviek nášho budúceho používateľského rozhrania.
  2. Vytvoriť návrh interakcie používateľa s nízkou vernosťou s využitím náčrtov obrazoviek.
  3. Odovzdať prvú časť Zadania.

6. týždeň: High Fidelity Prototypovanie I

  1. Použiť existujúci jednoduchý dizajnový systém nástroja Figma na vytvorenie obrazoviek prvého prototypu.
  2. Naučiť sa používať a vytvárať komponenty a varianty komponentov v nástroji Figma.
  3. Naučiť sa vytvárať obrazovky v nástroji Figma.
  4. Naučiť sa tvoriť interaktívne komponenty a prechody medzi obrazovkami v nástroji Figma.
  5. Vytvoriť prototyp používateľského rozhrania vášho Zadania.

7. týždeň: High Fidelity Prototypovanie II

  1. Finalizovať prototyp používateľského rozhrania vášho Zadania.

8. týždeň: Vyhodnotenie 1. prototypu

  1. Pripraviť podklady a prostredie pre používateľské testovanie prvého prototypu.
  2. Vykonať používateľské testovanie vášho individuálneho prototypu s aspoň 5 testovacími subjektmi. Zaznamenať celé testovanie a vyhodnotiť výsledky.
  3. Dobrovoľná úloha: Urobiť guidelines review prvého prototypu so študentmi z vyššieho ročníka. V review uviesť meno študenta.
  4. Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania (a z guidelines review).

9. týždeň: Zapracovanie výsledkov

  1. Zosumarizovať výsledky z prvého používateľského testovania.
  2. Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania.
  3. Dobrovoľná úloha: Upraviť prvý prototyp na základe záverov z guidelines review.
  4. Odovzdajte druhú časť vášho individuálneho zadania.

Zadania

Prednášky

Online zdroje