Zoznam všetkých cieľov
Cvičenia
- Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
- Nájsť si členov tímu a nahlásiť cvičiacemu.
- Vypracovať Zadanie A a oboznámiť sa pritom so základmi návrhu použiteľného používateľského rozhrania.
- Zistiť, čo obnáša vaša bakalárska práca po stránke používateľského rozhrania (kvôli Zadaniu C).
- Naučiť sa pracovať s prototypovacím nástrojom Figma.
- Naučiť sa používať komponenty vo Figme pre definovanie opakujúcich sa prvkov.
- Naučiť sa používať automatické rozloženie prvkov vo Figme.
- Odovzdať a odprezentovať Zadanie A.
- Začať pracovať na Zadaní B.
- Pokračovať v zisťovaní, čo je cieľom vašej bakalárskej práce pre účely vypracovania Zadania C.
- Oboznámiť sa s podmienkami odovzdania zadania C.
- Vykonať doménovú analýzu pracovnej oblasti pre invidivuálne zadanie.
- Vytvoriť konceptuálny model používateľského rozhrania.
- Vytvoriť personu predstavujúcu prototypického cieľového používateľa.
- Vytvoriť scenáre pre úlohy identifikované na minulých cvičeniach so zahrnutím prototypického používateľa.
- Vytvoriť návrh interakcie používateľa pre svoje individuálne zadanie.
- Naučiť sa vytvárať obrazovky a prechody medzi obrazovkami v nástroji Figma.
- Vyskúšať si jednoduché animácie v nástroji Figma.
- Zdetailizovať obrazovky 1. prototypu.
- Odovzdať odkazy na 1. prototyp.
- Pripraviť podklady a prostredie pre používateľské testovanie.
- Vykonať používateľské testovanie vášho individuálneho zadania s aspoň 3 testovacími subjektmi. Zaznamenať celé testovanie a vyhodnotiť výsledky.
- Odovzdať report z používateľského testovania a plán nasledujúceho vývoja.
- Konzultovať svoje zadanie a výsledky z používateľského testovania s cvičiacim na cvičení.
- Upraviť prototyp na základe konzultácií, výsledkov z používateľského testovania a pravidiel a heuristík použiteľnosti.
- Na jednoduchom príklade sa naučiť základné zručnosti práce s HTML a CSS.
- Naučiť sa, ako z prototypu vytvoriť kód.
- Vypracovať draft súhrnnej správy.
- Konzultujte prípadne nejasnosti s cvičiacim.
- Pripravovať prototyp aplikácie realizovaný pomocou HTML a CSS
- Pripravovať súhrnnú správu o návrhu a testovaní používateľského rozhrania.
- Vyplňte dotazník pre skvalitnenie predmetu.
- Naučiť sa pokročilú prácu s HTML a CSS
- Uzatvorte si svoj zápočet a konzultujte prípadne nejasnosti s cvičiacim.
- Môžete odovzdať súhrnnú správu.
Zadania
- Naučiť sa pracovať s nástrojom Figma.
- Osvojiť si základné princípy návrhu používateľského rozhrania.
- Osvojiť si prístup k návrhu zameraný na používateľa.
Prednášky
Online zdroje