Zoznam všetkých cieľov
Cvičenia
- Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
- "Zažiť" si zlé UX a naučiť sa tak základy UX.
- Požiadať si o študentskú licenciu softvéru Miro a oboznámiť sa s jeho používateľským rozhraním.
- Pripraviť si v Miro prostredie pre vypracovanie Zadania BP.
- Začať pracovať na vašej bakalárskej práci.
- Vykonať výskum UX a budovať si bázu doménových znalostí prostredníctvom doménovej analýzy.
- Na základe výskumu UX identifikovať skupiny cieľových používateľov a vytvoriť Personu predstavujúceho prototypického cieľového používateľa.
- Vykonať analýzu čo najväčšieho počtu existujúcich riešení.
- S pomocou prezentovaného návodu vykonať úlohy aj na svojom individuálnom Zadaní ZP.
- Vytvoriť konceptuálny model používateľského rozhrania.
- Analyzovať hlavné ciele používateľa a opísať jeho používateľský príbeh.
- Vytvoriť scenáre pre úlohy identifikované na minulých cvičeniach so zahrnutím cieľovej persony.
- Pokračovať v oboznamovaní sa s témou bakalárskej práce a budovaní bázy znalostí v Miro.
- Vytvoriť jednoduché náčrty obrazoviek nášho budúceho používateľského rozhrania.
- Vytvoriť návrh interakcie používateľa s nízkou vernosťou s využitím náčrtov obrazoviek.
- Odovzdať prvú časť Zadania BP.
- Použiť existujúci dizajnový systém Figmy na vytvorenie obrazoviek prvého prototypu.
- Naučiť sa používať a vytvárať komponenty a varianty komponentov v nástroji Figma.
- Naučiť sa vytvárať obrazovky v nástroji Figma.
- Naučiť sa tvoriť interaktívne komponenty a prechody medzi obrazovkami v nástroji Figma.
- Vytvoriť prototyp používateľského rozhrania vášho zadania BP.
- Finalizovať prototyp používateľského rozhrania vášho zadania BP.
- Pripraviť podklady a prostredie pre používateľské testovanie prvého prototypu.
- Vykonať používateľské testovanie vášho individuálneho prototypu s aspoň 5 testovacími subjektmi. Zaznamenať celé testovanie a vyhodnotiť výsledky.
- Dobrovoľná úloha: Urobiť guidelines review prvého prototypu so študentmi z vyššieho ročníka. V review uviesť meno študenta.
- Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania a z guidelines review.
- Zosumarizovať výsledky z prvého používateľského testovania.
- Upraviť prvý prototyp na základe záverov z používateľského testovania.
- Dobrovoľná úloha: Upraviť prvý prototyp na základe záverov z guidelines review.
- Odovzdajte druhú časť vášho individuálneho zadania.
- Zadefinovať si základné štýly dizajnového jazyka v podobe CSS štýlov s využitím premenných.
- Naučiť sa vytvárať a pracovať s CSS štýlmi pre automatické usporiadanie (layout) elementov: flexbox a grid.
- Naučiť sa pracovať s vývojárskym módom nástroja Figma.
- Vyskúšať si responzívny dizajn webových rozhraní.
- Pripraviť si projekt a v ňom layout pre hlavnú stránku, do ktorého budeme neskôr ukladať komponenty.
- Naučiť sa rapídne vytvárať webové komponenty na základe návrhov v nástroji Figma.
- Naučiť sa tvoriť grafické používateľské rozhranie v prostredí React.
- Dbať na konzistentné využívanie dizajnového jazyka v celom projekte a konzistentnosť rozhrania.
- Pridať do projektu React Router a umožniť tak navigáciu a interaktivitu v prototype.
- Finalizácia prototypu a odovzdanie zadania.
Zadania
Prednášky (2024)
Prednášky (2023)
Online zdroje