Animácie a detailizácia obrazoviek

Ciele

  1. Vyskúšať si jednoduché animácie v nástroji Figma.
  2. Zdetailizovať obrazovky 1. prototypu.
  3. Odovzdať odkazy na 1. prototyp.

Úvod

Animácie spríjemňujú používanie používateľského rozhrania a zlepšujú jeho celkový používateľský zážitok. Správne použité animácie naviac dokážu upútať pozornosť používateľa na tých správnych miestach, či veľmi výrazne podporiť vysvetlenie toho, čo je výsledkom jeho/jej interakcie s rozhraním.

Na dnešnom cvičení budete pokračovať v príprave prvého prototypu a vyskúšate si vytváranie animácií pomocou funkcionality Smart Animate nástroja Figma. Taktiež do začatia nasledujúceho cvičenia odovzdáte odkazy na svoj prototyp.

Postup

Krok 1

Úloha 1.1

Vyskúšajte si krátky video tutoriál na tvorbu animácií v nástroji Figma [8:42].

Poznámka

Odporúčame si otvoriť aj projekt priložený k videu, aby ste si mohli návod vyskúšať.

Pár pomocných poznámok k videu:

  • [3:12] Video používa staršiu verziu projektu alebo nástroja, preto pri výbere inej inštancie neprečítaného emailu postupujte podľa obrázka nižšie:

Zámena komponentu za inú inštanciu v nástroji Figma
Obr. 1: Zámena komponentu za inú inštanciu v nástroji Figma

  • [4:38] Pri použití premenovacieho nástroja (Bulk Rename) musíte vybrať všetky inštancie komponentu Email v danej skupine a až potom použiť skratku Ctrl+R.

Krok 2

Úloha 2.1

Využite pokročilé animácie, ktoré ste sa naučili v predchádzajúcom kroku, vo vašom vlastnom prototype. Pokračujte v detailizácii a finalizácii svojho prototypu.

Krok 3

Úloha 3.1

Prostredníctvom systému Moodle odovzdajte odkaz na projekt v nástroji Figma aj odkaz na bežiaci prototyp.

Odkaz na projekt získate prostredníctvom menu Share nástroja Figma:

Ako vyzdieľať odkaz na projekt
Obr. 2: Ako vyzdieľať odkaz na projekt

Odkaz na bežiaci prototyp získate nasledovne. Prototyp si spustíte kliknutím na tlačidlo Present v pravej hornej časti obrazovky.

Ako spustiť prototyp
Obr. 3: Ako spustiť prototyp

Pre účely odovzdávky nastavte zobrazenie prispôsobené na šírku. Ak prototypujete mobilnú aplikáciu, tento krok samozrejme vynechajte. Následne v tomto stave skopírujte odkaz z prehliadača.

Ako zobraziť prototyp na šírku obrazovky
Obr. 4: Ako zobraziť prototyp na šírku obrazovky

Zdroje