Informácie o predmete

Ciele predmetu

  1. Pochopiť princípom UX, doménovej analýzy, návrhu, realizácie a vyhodnotenia používateľských rozhraní programových systémov.
  2. Naučiť sa základné pravidlá z oblasti UX zamerané hlavne na ergonómiu, použiteľnosť a prístupnosť používateľských rozhraní.
  3. Oboznámiť sa s použiteľnosťou vstupno-výstupných prostriedkov a získať základné vedomosti z oblasti počítačovej grafiky pre prípady tvorby používateľského rozhrania.
  4. Získať prehľad o pravidlách pre vývoj používateľských rozhraní pre rôzne platformy: mobilné, webové a unixovské.
  5. Naučiť sa navrhovať, tvoriť a testovať použiteľný softvér komponentovým spôsobom.

Forma cvičení

Na každom cvičení cvičiaci v krátkosti uvedie študentov do problematiky. Na cvičeniach študenti pracujú na individuálnom zadaní súvisiacom s bakalárskou prácou, inšpirujú sa príkladmi z prednášok a prípadovou štúdiou publikovanou v týchto materiáloch.

Svoje návrhy, riešenia a nejasnosti študenti priebežne konzultujú s cvičiacim. Účasť na cvičení nemá význam bez aktivity študenta.

Zadanie BP

Zadanie BP je individuálne, spojené s témou bakalárskej práce. Cieľom je zahrnúť celý cyklus UX návrhu, implementácie a overenia prototypov používateľského rozhrania softvérového riešenia.

  • Výsledok: Použiteľné, prístupné a zrozumiteľné používateľské rozhranie a súhrnná správa, ktorá môže byť kapitolu bakalárskej práce.
  • Finálne odovzdanie: Je nutné prezentovať a obhájiť riešenie: materiály, návrhy, implementáciu a použité techniky a pravidlá.

Poznámka

Ak téma nie je vhodná pre účely tohto predmetu, po konzultácii s cvičiacim bude študentovi pridelená iná téma.

Podmienky na získanie zápočtu

  • Ani jedna neospravedlnená neúčasť.
  • Maximálne 3 ospravedlnené neúčasti – spôsob náhrady určí cvičiaci.
  • Získanie aspoň 21 z 40 možných bodov za cvičenia.
  • Aktívna účasť na cvičeniach.
  • Vypracovanie a odovzdanie Zadania B.

Upozornenie

Podvádzanie, plagiátorstvo a/alebo kopírovanie zadaní v rámci tohto predmetu bude odmenené okamžitým ukončením predmetu so známkou FX.

Rozdelenie bodov za zápočet

  • 30 bodov: Zadanie BP — používateľské rozhranie v bakalárskom projekte (priebežne do 13. týždňa),
  • 10 bodov: aktivita na cvičeniach.

Body za aktivitu

Študent môže zbierať bonusové body za aktivitu počas semestra. Počet bodov určuje cvičiaci za individuálnu aktivitu a prednášajúci za aktivitu na prednáškach a katedrovom UX discorde. Na konci semestra sa udeľuje max 10 bodov za aktivitu.

Poznámka

Študenti s vysoko nadpriemerným počtom bonusových bodov môžu byť po schválení prednášajúcim odmenení skúškou.

Skúška

Súčasťou skúšky je písomný test za 30 bodov a odovzdanie súhrnnej správy za 30 bodov.

Najdôležitejšie zdroje pre predmet