Zadanie pre Skúšku

Skúška pozostáva z dvoch častí: test za 30b a kapitola bakalárskej práce (písomná správa) za 30 bodov.

Súhrnná správa o návrhu a testovaní používateľského rozhrania (v rámci skúšky)

Súhrnná správa môže byť, po úpravách, použitá ako kapitola bakalárskej práce, pokiaľ vaša téma s ňou súvisí.

Ako odovzdať

Odovzdávajte do systému Moodle, Zadanie BP – kapitola. Podmienky:

  • Rozsah: Min 4 strany v šablóne bakalárskej práce
    • Aj s obrázkami
    • Nie viac ako 6 strán
  • Termín: najneskôr do konca 2 týždňa skúškového obdobia alebo do začatia termínu skúšky (čo nastane skôr).
  • Nezabudnite dodržať všetky formálne požiadavky pre formátovanie záverečnej práce (napr. formát nadpisov, číslovanie a popis obrázka aj s jeho uvedením v texte, odkazy na zdroje atď).

Upozornenie

Odovzdávať len čistých 4-6 strán textu a obrázkov vo formáte šablóny, zvyšné strany šablóny vyhodiť (žiadna hlavička atď)!

Odporúčaný obsah a členenie kapitol

Odporúčané členenie kapitol na 1 hlavnú kapitolu a 4 podkapitoly v návrhovej časti:

2. Návrh používateľského rozhrania

  • Úvodný text napr.: „Používateľské rozhranie bolo vytvárané iteratívne, formou prototypovania v XY iteráciách {na konci doplníte finálny počet iterácií v celej bakalárskej práci, min 2}. V každej iterácií bolo vykonané overenie formou používateľského testovania. Ako formálny spôsob hodnotenia rozhrania sme využili štandardnú metodiku SUS {doplniť odkaz do footnote}. Prvý prototyp bol vytvorený v prototypovacom nástroji Figma. Druhý prototyp ...“

2.1. Výskum UX, Konceptuálny model (1 strana)

  • obrázok,
  • opis, v texte musí byť zahrnuté
    • (i) odkaz na sekciu/rámec v Miro s výskumom UX a konceptuálnym modelom.

2.2. Návrh postupností obrazoviek (1 strana)

  • obrázok,
  • opis, v texte musí byť zahrnuté:
    • (i) odkaz na sekciu/rámec v Miro s návrhom.

2.3. Prvý prototyp a jeho overenie (1 strana)

  • obrázok,
  • Krátky opis prototypu, v texte musia byť zahrnuté:
    • (i) odkaz na súbor prototypu priložený v prílohách (neskôr v BC práci),
    • (ii) odkaz na bežiaci prototyp na webe,
    • (iii) odkaz na sekciu/rámec v Miro s opisom a odkazmi na prvý prototyp.
  • Krátky opis vzorky účastníkov, sumárny opis výsledkov, zhodnotenie faktorov ovplyvnenia výsledkov výberom nesprávnych testovacích subjektov alebo inými faktormi, výsledná hodnota SUS, interpretácia výsledkov. V texte musí byť zahrnuté:
    • (i) odkaz na sekciu/rámec v Miro s opisom používateľského testovania, sumarizáciou výsledkov a odkazmi na originálne výsledky (tabuľka s výsledkami SUS formulára).

2.4. Druhý prototyp a jeho overenie (1-2 strany)

  • Podobne ako prvý prototyp, v texte však musí byť zahrnuté:
    • (i) vyznačenie, opis a zdôvodnenie zmien oproti prvému prototypu, použité technológie
    • (ii) odkaz na GIT projekt so zdrojovými kódmi druhého (HTML) prototypu.
    • (iii) Vyvodenie krokov pre návrh a implementáciu tretieho prototypu.
    • (dobrovoľné) Opis výsledkov druhého používateľského testovania a odkaz na Miro sekciu s podrobným spracovaním.

Upozornenie

Obrázky a diagramy v práci uvádzame s veľkosťou na max. 0.5 strany. Ak je obrázok väčší, uveďte odkaz na jeho plnú verziu v prílohách práce.

Tipy pre bakalársku prácu (nemusí byť v odovzdávke)

Vytvorenú kapitolu môžete použiť v návrhovej časti bakalárskej práce. V bakalárskej práci odporúčame použiť aj iné časti materiálov vytvorených v tomto predmete, napríklad:

  • Slovník pojmov – V zozname pojmov pridať tie, ktoré ste objavili počas výskumu UX
  • Analýza – Súhrn výsledkov z výskumu UX, persony a pod.

Poznámka

Odkaz na Miro Board je možné použiť ako jednu z príloh práce. Rovnako zdrojové súbory každého z vytvorených prototypov a záznamy z ich používateľských testovaní. Miro Board si môžete naďalej budovať až do odovzdania bakalárskej práce.

Po vyššie uvedenom obsahu môže nasledovať kapitola 3. Implementácia výsledného riešenia, kde môžete opísať celý proces návrhu a implementácie tretieho prototypu spolu s jeho používateľským testovaním a porovnaním výsledkov s predchádzajúcimi prototypmi.