Základy návrhu zameraného na používateľa

Ciele

  1. Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov.
  2. Nájsť si členov tímu a nahlásiť cvičiacemu.
  3. Vypracovať Zadanie A a oboznámiť sa pritom so základmi návrhu použiteľného používateľského rozhrania.

Úvod

Hlavným z cieľov dnešného cvičenia je vyskúšať si hravou formou návrh nepoužiteľného používateľského rozhrania.

Je potrebné sa zamyslieť a predstaviť si, ako budete zariadenie používať a identifikovať momenty, kedy sa používanie stáva skôr komplikovaným a neprirodzeným ako jednoduchým a ľahko naučiteľným.

Dôvodom zlej použiteľnosti sú podľa Dona Normana najčastejšie:

  • Neexistujúce obmedzenia (constraints) - Fyzické, logické
  • Neidentifikovateľné umožnenia (affordances) - Ako viem, aké úlohy viem vykonať a ako identifikujem, či je (alebo nie je) možné v vykonať práve túto úlohu?
  • Neexistujúca alebo oneskorená spätná väzba - Ako viem, že sa niečo stalo?
  • Neexistujúce alebo neprirodzené mapovanie - Ako viem, čo je čo?
  • Nedodržané existujúce štandardy a konvencie

Postup

Krok 1

Oboznámte sa s organizáciou cvičení predmetu Používateľské rozhrania softvérových systémov a podmienkami udelenia zápočtu.

Krok 2

Nájdite si členov svojho 4-členného tímu a nahláste svojmu cvičiacemu jeho zloženie za účelom vypracovania Zadania A.

Krok 3

Úloha 3.1

Formou diskusie navrhnite najnepoužiteľnejší univerzálny diaľkový ovládač podľa pokynov k Zadaniu A. Využite pritom znalosti z úvodu tohto modulu, prednášok alebo internetu.

Úloha 3.2

Vypracované zadanie odovzdajte a obhájte podľa pokynov.

Zdroje