5. týždeň

Playtesting

Individuálne zadanie

Mission Briefing

  1. Ochutnávka playtesting-u.
  2. Osvojiť si metódy testovania PC hier.

Playtesting

V ideálnych podmienkach playtester hrá hru a nahlas ju komentuje. Zároveň ho pozoruje pozorovateľ a zapisuje si poznámky. V ideálnych podmienkach si každý študent vyskúša rolu playtestera aj pozorovateľa. V našich podmienkach si vyskúšate rolu playtestera, u väčšiny hier "na diaľku". Zadanie je individuálne.

Pozor, playtesting nie je hľadanie bugov!

==> Prednáška k Playtestingu <==

Ak vám autori hry poskytnú vlastné inštrukcie (napr. nahrať video a nahlas komentovať, vyplniť dotazník), pracujte podľa ich inštrukcií. Ak vám autori hry neposkytnú detailnejšie inštrukcie, vypracujte dokument vo formáte pdf s nasledujúcou štruktúrou (alebo vlastnou štruktúrou, ak viete vytvoriť lepšiu):

  • Device: OS, rozlíšenie obrazovky a pod.
  • Playtester: Podobné Persone, týkajúce sa vlastností playtestera.
  • Playtesting:
    • Video - Každý playtester spraví min. 2 krátke videá o dĺžke 1-2min, kde nahlas okomentuje hranie hry. Aspoň 2 komentované postrehy nech sú pozitívne a aspoň 2 negatívne.
    • Remarks: Zoznam všetkých postrehov (môžu byť aj tie z videa), rozdelený na pozitívne a negatívne postrehy (z každého aspoň 3). Ak postreh nie je + ani -, označte ho ako Observation. Nezabudnite, že aj pozitívny feedback je feedback. Príklady:
      • Až v 2. leveli som zistil, že existuje mapa.
      • Páči sa mi, keď si môžem level natrénovať a zvieratá sa nachádzajú vždy na rovnakom mieste.
      • Nepáči sa mi, ak sú zvieratá zakaždým na rovnakom mieste. Nudí ma to.
      • Hudba je super, no približne po hodine mi začala liezť na nervy a musel som ju vypnúť.
  • Bugfixing: Zoznam chýb (ak nejaké nájdete). Túto časť väčšina študentov zvláda výborne.

Vhodnou doplňujúcou infomáciou je screenshot alebo krátke video (gif), pretože pre autorov hry je dôležité dokázať zreplikovať problémové situácie.

Game

K dispozícii máme niekoľko hier. Rozdelené budú na základe vyplnenia dotazníka (a časovej stopy). Bližšie info nájdete na MS Teams.

Submission

Výsledky testovania odovzdajte autorom hry podľa ich inštrukcií (na discord, na gitlab...).

Vo vašom projekte na git-e vytvorte adresár playtesting a nahrajte do neho súbor priezvisko.pdf. Do tohto súboru zaznamenajte playtesting, ktorý ste odoslali autorom hry, alebo súhrn vašich postrehov, ak ste ich odovzdali autorom v inej podobe (discord a pod.). Ak ste vytvorili pohyblivý materiál, ktorý nepodlieha NDA (mlčanlivosť), do súboru pdf uveďte odkaz(y).

Assessment

Max. 10 bodov. Počet bodov vám navrhne autor hry, ktorú ste playtestovali.

Deadline

  1. týždeň semestra: 03.04.2025 (štvrtok). Zadanie je individuálne.