Mission Briefing
- Ochutnávka hernej preprodukcie a storytelling-u.
- Osvojiť si pojmy (nielen) hernej preprodukcie.
- Porozprávať príbeh hier.
- Práca s 3 rozdielnymi hrami (v prípade potreby si vyberte verziu hry):
- Prince of Persia
- Superhot
- 140
High Concept
Prvý krok hernej preprodukcie je hlavná idea hry. Stručne napíšte hlavnú myšlienku každej z uvedených 3 hier (1-2 vety).
Genre & Publisher
Špecifikujte typ a žáner hry, uveďte jej platformu a pod.
Ide o tzv. indie game alebo má za sebou vydavateľa? Má vydavateľ (autor) v ponuke aj iné hry?
Market Research
Pre každú hru realizujte prieskum trhu. To, ako sa na prieskum pozriete, je na vás. Tu je pár tipov:
- Môžete sa premiestniť v čase do obdobia, keď hra vznikala, a zamerať sa na trh v danom období.
- Alebo si predstavte, že túto hru vyvíjate práve teraz a zamerajte sa na súčasný trh.
- Ďalšou z možností je nájsť žánrom/platformou podobné hry a porovnať ich úspešnosť.
- Sledujte hru od jej premiéry až doteraz a uveďte, ako sa jej darí.
Cieľom je pochopiť, ako sa robí prieskum trhu a aspoň trochu získať prehľad.
Unique Selling Points (USP)
Pre každú hru špecifikujte USP, teda to, vďaka čomu vyniká oproti ostatným hrám.
Persona
Pre každú hru vytvorte Personu, teda univerzálneho hráča, pre ktorého je hra určená. Príklady nájdete v prednáške, typy hráčov nájdete v prednáške.
Storytelling
Pre každú hru popíšte význam príbehu v nej. Identifikujte rozprávača príbehu (storyteller). Je príbeh writer-driven, writer-led alebo player-led?
Credits
Nezabudnite uviesť zdroje, z ktorých ste čerpali.
Git
Vo vašom projekte na git-e vytvorte adresár the-pitch a nahrajte do neho súbor pitch.md. Do tohto súboru zaznamenajte pitch a storytelling každej z hore uvedených troch hier.
Assessment
Max. 10 bodov. Prosím, vytvorte Vášmu učiteľovi ISSUE na gitlabe, aby Vám napísal hodnotenie. Takýmto spôsobom sa dozviete výsledok Vášho hodnotenia.
Rubrika
Deadline
Koniec 5. týždňa semestra: 16.03.2025 (nedeľa).