Zoznam všetkých cieľov
Prednášky
Cvičenia
1. týždeň: Not Too Short Introduction to OOP
- Pripraviť prostredie pre prácu počas semestra.
- Osvojiť si pravidlá hry AlienBreed .
- Porozumieť objektom a triedam pomocou hrania hry AlienBreed .
- Oboznámiť sa s diagramom tried.
- Oboznámiť sa so zapuzdrením údajov.
2. týždeň: Red Alert: Reactor Overheat!
- Naučiť sa vytvárať vlastné triedy, ich konštruktory a metódy.
- Naučiť sa preťažiť implementáciu metódy pre rôzne typy parametrov.
- Naučiť sa reprezentovať stav objektu členskými premennými (zapuzdrenie údajov).
- Naučiť sa riadiť viditeľnosť členských premenných a metód.
- Naučiť sa vytvárať inštancie objektov z tried.
3. týždeň: Powering Devices
- Osvojiť si použitie kľúčového slova
this
vo vlastnom kóde. - Osvojiť si tvorbu parametrických konštruktorov.
- Porozumieť využitiu referencie na objekt ako parametra metódy.
4. týždeň: And... Action!
- Precvičiť si dedičnosť.
- Porozumieť prekrývaniu metód.
- Porozumieť princípu polymorfizmu.
- Naučiť sa používať kľúčové slovo
super
. - Osvojiť si použitie referencie na metódu.
5. týždeň: Let's Have an Agreement
- Porozumieť rozhraniam a precvičiť si ich implementáciu a využitie v ďalšom kóde.
- Porozumieť princípu polymorfizmu a jeho dôsledkom.
- Precvičiť si refaktorizáciu kódu.
7. týždeň: I knew you'd come (Ripley)
- Použiť statickú metódu
main()
na spustenie aplikácie. - Naučiť sa vytvárať a používať vlastný enumeračný typ.
- Oboznámiť sa s návrhovým vzorom Observer (listener, callback).
8. týždeň: Usable Items
- Použiť marker interface na odlíšenie podskupiny objektov.
- Precvičiť si generické programovanie.
- Naučiť sa použiť návrhový vzor Iterator .
- Naučiť sa vyvolávať a spracovávať výnimky.
9. týždeň: Mission Impossible
- Porozumieť herným mapám vytváraným v editore Tiled .
- Naučiť sa využívať návrhový vzor Abstract Factory .
- Využiť návrhový vzor Observer (publish/subscribe).
- Oboznámiť sa s runtime reprezentáciou tried.
- Využiť statické členy triedy.
10. týždeň: Intricate Devices of Life and Death
- Precvičiť si použitie návrhového vzoru Observer .
- Implementovať vlastné funkcionálne rozhranie.
- Využiť kompozíciu namiesto dedenia ("Composition over inheritance").
- Využiť návrhový vzor Dekorátor na kompozíciu správania aktérov.
Zadania
1. týždeň: Problemset 0: The Environment
- Pripraviť softvérové prostredie pre prácu počas semestra.
- Pripraviť projekt pre odovzdávanie vypracovaných úloh a zadaní.
6. týždeň: Problemset 1: Training
- Overiť si osvojené vedomosti o základných princípoch objektovo orientovaného programovania.
11. týždeň: Problemset 2: Project Ellen
- Implementovať vlastný herný level.
- Implementovať vlastných aktérov.
- Navrhnúť a implementovať vlastnú funkcionalitu objektovo orientovaným spôsobom.
- Identifikovať a použiť návrhové vzory vo vlastnom riešení.