Ciele
- Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
- Spracovanie krátkeho videa, ktoré demonštruje fungovanie hry a služieb.
- Odovzdanie zadania do systému GitLab.
- Prezentovanie zadania živou ukážkou v 13. týždni semestra.
Úvod
Cieľom cvičenia je odovzdať finálnu implementáciu vášho zadania. Zadanie odprezentujete vyučujúcemu na cvičení v 13. týždni.
Zadanie odovzdajte prostredníctvom systému na správu verzií Git na katedrovom GitLab serveri.
Termín pre odovzdanie zadania je do cvičenia v 13. týždni.
Postup
Krok 1
Úloha 1.1
Uistite sa, že vaša hra spĺňa požiadavky finálnej odovzdávky a zdrojový kód vášho projektu je kompletný.
Požiadavky na úspešné odovzdanie zadania sú nasledovné:
-
hra je plne funkčná,
-
hru je možné hrať v grafickom webovom rozhraní,
-
servisné komponenty pre skóre, komentáre a hodnotenie hry (rating) sú funkčné podľa úloh predošlých cvičení,
-
používateľ má možnosť prihlásiť sa, pretože len prihlásený používateľ môže pridávať komentáre, hodnotiť hru a ukladá sa mu skóre; neprihlásený používateľ má len možnosť zobrazenia komentárov, priemerného ratingu hry a rebríčka najvyšších skóre,
-
servisné komponenty sú zakomponované do hry, použiteľné z webového grafického rozhrania, čo znamená:
- skóre hráča sa po ukončení hry (levelu) odošle do databázy,
- hráč má možnosť zobraziť si rebríček najvyšších skóre hry,
- hráč má možnosť pridať komentár k hre a zobraziť si doposiaľ pridané komentáre k danej hre,
- hráč má možnosť ohodnotiť danú hru (pridať rating), zobraziť si svoj vlastný rating a priemerný rating hry; ak hráč opakovane zadá rating pre tú istú hru, hodnota ratingu sa má aktualizovať,
-
zdrojový kód je napísaný v súlade s princípmi OOP a dodržiava konvencie jazyka Java.
Krok 2
Úloha 2.1
Pripravte stručné prezentačné video (3 min) s ukážkou hry, kde predvediete jej funkcionality.
Vo videu predveďte fungovanie hry a grafické webové rozhranie, prihlásenie hráča (login), servisné komponenty zakomponované v hre.
Určite sa pochváľte aj funkcionalitami, ktoré ste vytvorili nad rámec požadovaných úloh. Za ne môžete získať bonusové body alebo sa uchádzať o výnimočné hodnotenie udelením skúšky z tohto predmetu ;)
Na vytvorenie videa môžete použiť akýkoľvek nástroj na zaznamenávanie obrazovky a strihanie videa. Video nahrajte na web cez niektorú zo služieb (napr. YouTube, či úložiská Google Drive, Dropbox, ...) a odkaz na video uveďte v súbore README.md
vášho projektu.
Poznámka
Pri nahrávaní videa na web skontrolujte nastavenia jeho viditeľnosti, aby si ho mohli prehrať aj vaši cvičiaci.
Krok 3
Úloha 3.1
Skompletizované zadanie odovzdajte prostredníctvom systému na správu verzií Git na školskom GitLab serveri https://git.kpi.fei.tuke.sk.
Váš repozitár aktualizujte s finálnymi zdrojovými kódmi vášho projektu.
Krok 4
Úloha 4.1
Pripravte sa na krátku živú ukážku fungovania hry a servisných komponentov.
- Odovzdanie zadaní bude prebiehať prezenčne na cvičení v 13. týždni.
- Na demonštráciu hry a jej funkcionalít je vyhradený časový limit 3 minúty. Poriadne sa na to vopred pripravte, aby ste dostupný čas využili na predvedenie čo najzaujímavejších funkcionalít vašej hry a jej ovládania. Pri demonštrácii sa sústreďte na to, čo ste implementovali nad rámec povinných úloh, ukážte funkčnosť hry, jej ovládanie a funkčnosť servisných komponentov pre skóre, komentáre a rating.
Body z prezentácie aj celkového zápočtu vám cvičiaci pridelia po odovzdaní a taktiež vyhodnotia, ktoré zo zadaní boli najlepšie a získavajú výnimočné hodnotenie (skúšku).
Nezabudnite, že do finálneho termínu odovzdania projektu môžete svoj projekt na GitLab-e opakovane aktualizovať.