13. week

Odovzdanie 3: Hra vo webovom prehliadači s GUI

Ciele

  1. Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
  2. Spracovanie krátkeho videa, ktoré demonštruje fungovanie hry a služieb.
  3. Odovzdanie zadania do systému GitLab.
  4. Prezentovanie zadania živou ukážkou v 13. týždni semestra.

Úvod

Cieľom cvičenia je odovzdať finálnu implementáciu vášho zadania. Zadanie odprezentujete vyučujúcemu na cvičení v 13. týždni.

Zadanie odovzdajte prostredníctvom systému na správu verzií Git na katedrovom GitLab serveri.

Termín pre odovzdanie zadania je do cvičenia v 13. týždni.

Postup

Krok 1

Úloha 1.1

Uistite sa, že vaša hra spĺňa požiadavky finálnej odovzdávky a zdrojový kód vášho projektu je kompletný.

Požiadavky na úspešné odovzdanie zadania sú nasledovné:

  • hra je plne funkčná,

  • hru je možné hrať v grafickom webovom rozhraní,

  • servisné komponenty pre skóre, komentáre a hodnotenie hry (rating) sú funkčné podľa úloh predošlých cvičení,

  • používateľ má možnosť prihlásiť sa, pretože len prihlásený používateľ môže pridávať komentáre, hodnotiť hru a ukladá sa mu skóre; neprihlásený používateľ má len možnosť zobrazenia komentárov, priemerného ratingu hry a rebríčka najvyšších skóre,

  • servisné komponenty sú zakomponované do hry, použiteľné z webového grafického rozhrania, čo znamená:

    • skóre hráča sa po ukončení hry (levelu) odošle do databázy,
    • hráč má možnosť zobraziť si rebríček najvyšších skóre hry,
    • hráč má možnosť pridať komentár k hre a zobraziť si doposiaľ pridané komentáre k danej hre,
    • hráč má možnosť ohodnotiť danú hru (pridať rating), zobraziť si svoj vlastný rating a priemerný rating hry; ak hráč opakovane zadá rating pre tú istú hru, hodnota ratingu sa má aktualizovať,
  • zdrojový kód je napísaný v súlade s princípmi OOP a dodržiava konvencie jazyka Java.

Krok 2

Úloha 2.1

Pripravte stručné prezentačné video (3 min) s ukážkou hry, kde predvediete jej funkcionality.

Vo videu predveďte fungovanie hry a grafické webové rozhranie, prihlásenie hráča (login), servisné komponenty zakomponované v hre.

Určite sa pochváľte aj funkcionalitami, ktoré ste vytvorili nad rámec požadovaných úloh. Za ne môžete získať bonusové body alebo sa uchádzať o výnimočné hodnotenie udelením skúšky z tohto predmetu ;)

Na vytvorenie videa môžete použiť akýkoľvek nástroj na zaznamenávanie obrazovky a strihanie videa. Video nahrajte na web cez niektorú zo služieb (napr. YouTube, či úložiská Google Drive, Dropbox, ...) a odkaz na video uveďte v súbore README.md vášho projektu.

Poznámka

Pri nahrávaní videa na web skontrolujte nastavenia jeho viditeľnosti, aby si ho mohli prehrať aj vaši cvičiaci.

Krok 3

Úloha 3.1

Skompletizované zadanie odovzdajte prostredníctvom systému na správu verzií Git na školskom GitLab serveri https://git.kpi.fei.tuke.sk.

Váš repozitár aktualizujte s finálnymi zdrojovými kódmi vášho projektu.

Krok 4

Úloha 4.1

Pripravte sa na krátku živú ukážku fungovania hry a servisných komponentov.

  • Odovzdanie zadaní bude prebiehať prezenčne na cvičení v 13. týždni.
  • Na demonštráciu hry a jej funkcionalít je vyhradený časový limit 3 minúty. Poriadne sa na to vopred pripravte, aby ste dostupný čas využili na predvedenie čo najzaujímavejších funkcionalít vašej hry a jej ovládania. Pri demonštrácii sa sústreďte na to, čo ste implementovali nad rámec povinných úloh, ukážte funkčnosť hry, jej ovládanie a funkčnosť servisných komponentov pre skóre, komentáre a rating.

Body z prezentácie aj celkového zápočtu vám cvičiaci pridelia po odovzdaní a taktiež vyhodnotia, ktoré zo zadaní boli najlepšie a získavajú výnimočné hodnotenie (skúšku).

Nezabudnite, že do finálneho termínu odovzdania projektu môžete svoj projekt na GitLab-e opakovane aktualizovať.