11. week

Úloha 8 - Tvoríme webové používateľské rozhranie pre hru II

Ciele

  1. Implementácia webového používateľského rozhrania
  2. Implementácia zaujímavých vylepšení pre hru a zvýšenie kvality riešenia

Úvod

A teraz prichádza tá zábavná časť - štýlovanie, grafika :) Úlohou tohto cvičenia je finalizácia vášho herného komponentu, implementácia zaujímavých rozšírení hry a príprava na odovzdanie projektu v závere semestra. Zaujímavým spestrením môže byť aj štýlovanie hry v motíve KPI :)

Postup

Krok 1

Úloha 1.1

Implementujte používateľské rozhranie vašej hry tak, aby bolo zrozumiteľné pre používateľa a tiež graficky zaujímavé.

Používateľské rozhranie môžete naštýlovať v motíve našej katedry. Môžete sa inšpirovať katedrovou stránkou, napríklad použite základné farby KPI. Využiť môžete aj logá KPI, ktoré môžete orezať podľa vlastného uváženia, ale pre zachovanie ich významu nemeňte pomer strán použitého obrázka.

Pre vytvorenie zladených farebných schém môžete využiť rôzne online generátory, napr. hexcolor.co, coolors.co, cssgradient.io, a iné.

Využiť môžete aj voľne dostupné sady obrázkov a ikon, alebo si nakresliť vlastné prostredníctvom grafických editorov (napr. Inkscape, Gimp, ...).

Úloha 1.2

Zakomponujte servisné služby pre skóre, komentáre a hodnotenie hry do grafického používateľského rozhrania.

Poznámka

Spôsob vytvorenia formulárov pomocou šablóny Thymeleaf a niektoré ďalšie návody boli prezentované na prednáške. Môžete sa teda inšpirovať z video záznamov prednášok, ktoré sú dostupné cez systém Moodle.

Krok 2

Keďže 1/7 najlepších zadaní môže byť odmenená výnimočným bonusovým hodnotením, stojí za to implementovať zaujímavé rozšírenia do hry :)

Úloha 2.1

Implementujte do hry podporu pre registráciu a prihlasovanie.

Inšpirovať sa môžete postupom z prednášok, ktoré sú dostupné cez systém Moodle.

Úloha 2.2

Zvýšte kvalitu vášho zdrojového kódu prostredníctvom refaktorizácie a využitím vhodných návrhových vzorov.

Zaujímavé informácie k tomu poskytujú napríklad stránky RefactoringGuru a SourceMaking.

Úloha 2.3

Zapojte svoju kreativitu, pouvažujte nad rozšíreniami pre vašu hru a implementujte ich.

Pre inšpiráciu:

  • možnosť uložiť a načítať rozohranú hru (save & load game),
  • zaznamenanie ťahov a ich prehrávanie (record & replay),
  • rôzne náročnosti hry (beginner, medium, hard, ...),
  • možnosť zvoliť si grafickú tému pre dlaždice hry,
  • nastavenia hry, ktoré sa uložia do profilu hráča a načítajú sa pri prihlásení,
  • rôzne režimy v hre (na čas, na obmedzený počet ťahov, ...),
  • generovanie úrovní (levelov) hry, a iné.

Zdroje