Ciele
- implementácia stavov hry a dokončnie dizajnu
Úvod
-
V tomto cvičení vytvoríme stavové prechody medzi kotajnermi entít - screenmi
Postup
-
Úloha: Vytvorte nové screeny podľa nasledujúceho diagramu:Obr.: stavový diagramPoznámka: Môžete pridať aj SplashScreen - úvodnú obrazovku, ktorá sa zobrazí pred vstupom do menuÚloha: Každému screenu pridajte bean do applicationContext.xmlPoznámka: Kontajnerom implmentujte inicializačné metódy v ktorých vytvárajte GUI elementy pomocou knižnice libGDX. Napríklad button môžete implementovať nasledovne:
Nezabudnite pridať ClickListener na buttonSkin skin = new Skin(); skin.addRegions(textures.getBallsAtlas()); TextButton.TextButtonStyle style = new TextButton.TextButtonStyle(); style.down = skin.getDrawable("trans"); style.up = skin.getDrawable("trans"); style.font = new BitmapFont(); style.font.scale(2); TextButton playButton = new TextButton("play",style); playButton.setPosition( ... , ... );
A pridajte ho do Stage-uplayButton.addListener(new ClickListener() { @Override public void clicked(InputEvent event, float x, float y) { game.setScreen((Screen) context.getBean("playScreen")); } });
Úloha: Implementujte screen tabuliek a screen nastaveníPoznámka: V nastaveniach nech je možné meniť meno hráčaÚloha: Implementujte novú entitu Background, ktorá bude predstavovať pozadie a bude v každom jednom screene