Inicializácia entít

Ciele
  1. Finálna implementácia entity Ball
  2. Finálna implementácia entity EmptyPlace
  3. Restart hracieho poľa
Úvod
    V tomto cvičení implementujeme metódy entít Ball a EmptyPlace, výsledkom bude hrateľný stav hry
Postup
  1. Inicializujte entitu Ball tak aby bolo možné na ňu kliknúť a tým ju označiť za aktívnu
    Úloha: Vytvorte ClickListener a pridajte ho entite Ball
    Úloha: Po kliknuti aktivujte loptu - nastavte flag
    Poznámka: Kliknutím na loptu sa deaktivujú všetky lopty v hre a aktivuje sa daná lopta. Tento flag nám potom bude slúžiť na zistenie, či sa v hre nachádza aktívna lopta čakajúca na presun.
  2. Inicializujte entitu EmptyPlace
    Úloha: Pri implementácii inicializačnej metódy v entite EmptyPlace postupujte podobne ako v entite Ball
    Poznámka: Kliknutím na prázdne miesto sa aktivuje hľadanie aktívnej lopty v hre a v prípade nájdenia lopty sa s využitím komponentu hľadania cesty nájde najkratšia možná cesta medzi dvomi bodmi, ak existuje.
    Poznámka: Po nájdení cesty sa využije komponent pohybu ktorý vytvorí sekvenciu akcií pre presun lopty.
    Úloha: V entite EmptyPlace prepíšte metódu update(), v ktorej volajte metódu act() nad komponentom akcií, ktorý kontroluje hracie pole, ak je to potrebné (po vykonaní pohybu, po generovaní nového počtu lôpt)
  3. Zabezpečte reštartovací mechanizmus hry
    Úloha: implementujte metódu restartPlayField() v PlayScreene, ktorá vyprázdni Stage a List entít, hraciu dosku a znovu ncializuje PlayScreen
    Úloha: zmeňte iplementáciu generovania hracieho poľa tak, aby sa vygenerovalo hracie pole veľkosti 9x9
    Poznámka: hracie pole nech je zarovnané v strede obrazovky a nech sa v ňom nachádzajú tri lopty a 78 Prázdnych miest
comments powered by Disqus