Course Introduction
niekoľko informácií o tom, čo vás čaká a neminie ešte predtým, ako sa kurz naozaj začne
Hello world
(slide) Predmet sa volá Programovanie a naším cieľom je z vás vychovať programátorov. Slovo programovanie opisuje činnosť a preto bude aj tento kurz veľmi praktický.
Motivačne: na konci kurzu sa budete môcť pochváliť svojou (možno) druhou (alebo už treťou?) hrou, ktorú vytvoríte (keďže Hangmana a nejakú
curses
pecku ste spáchali už v rámci predmetu Základy algoritmizácie a programovania)(slide) Stránka celého predmetu sa nachádza na adrese http://kurzy.kpi.fei.tuke.sk/pvjc - tu nájdete cvičenia, prednášky, príklady použité na prednáškach aj všetko potrebné pre úspešné absolvovanie tohto kurzu.
(slide) Všetky prednášky vo video formáte nájdete na YouTube kanáli predmetu s názvom (kpi-programovanie?). A tu sa pristavím, aby som vysvetlil, ako to celé bude:
- prednášky vo forme videa - jedna prednáška = jedno video
- výhoda - mozete si ju pozriet kedykolvek
- budem sa snazit pripravovat prednasky v takejto podobe alebo budu zo zaznamu (ak sa nic nezmenilo)
- cas prednasky budeme vyuzivat na konzultacie - online alebo prezencne (ak bude zp1 prazdna)
(slide) samozrejme - nezabudnite dať odber
(slide) Pre komunikáciu v rámci predmetu budeme používať Slack. Ním sa inšpiroval aj Mattermost, ktorý ste používali na predmete ZAP, takže ho netreba zvlášť predstavovať. Výhodou je, že má vlastnú mobilnú aplikáciu, takže je tu vysoká šanca, že vám nič neujde.
- zaregistrujte sa, ak ste sa ešte nezaregistrovali
- budeme ho používať na rýchlu komunikáciu - my smerom k vám a vy smerom k sebe samým a občas aj k nám
- každý problemset bude mať samostatný kanál
- rovnako vám tam budem posielať aj rozličné informácie o zaujímavých kultúrno - technických podujatiach, ktoré sa konajú v okolí
(slide) Ak hľadáte literatúru pre tento predmet, môžete použiť titul Učebnice jazyka C od Pavla Herouta (slide) alebo Programovací jazyk C od tvorcov jazyka C Kernighan-a a Ritchie-ho (slide).
(slide) Ďalšie odporúčanie pre zvládnutie tohto predmetu je portál codewars. Jedná sa o jeden z mnohých portálov/stránok, ktoré sa dnes snažia popularizovať progarmovanie herným spôsobom. Máte k dispozícii riešenie podobné našej Aréne, kde môžete voľne riešiť rozličné úlohy, za ktoré dostávate body a samozrejme s vyšším počtom bodov stúpate v rebríčku hodnotení. Veľmi dobrý spôsob, ako začať deň s cvičením v jazyku C na stránke codewars.
Problemsets and Evaluation
(slide) Tento predmet nekončí skúškou, ale klasifikovaným zápočtom. Môžete teda za neho získať spolu 100 bodov, ktoré získate vypracovaním niekoľkých zadaní. Našou snahou je, aby tých zadaní bolo čo najviac, aj keď tohto roku skončíme pri čísle 6. Aj preto pristupujte ku každému jednému zadaniu a k jeho riešeniu čo najsvedomitejšie.
Hodnotenie každého jedného zadania bude rovnaké, takže sa nespoliehajte na to, že stačí zamakať až na poslednom zadaní, lebo zaň získate najviac bodov. Tie najjednoduchšie zadania zo začiatku budú stáť rovnaký počet bodov ako tie najťažšie na konci. Takže - za každé zadanie môžete získať max. 100 bodov.
Upozorňujem však, že zadania budú ťažké, lebo len vtedy sa niečo naučíte. Ak by boli ľahké, tak sa vlastne so svojimi schopnosťami nikam nepohnete. Síce si môžeme naivne myslieť, že vtedy stagnujeme, ale opak je pravdou - tým, že sa neučíme nové veci, tak sa nerozvíjame a naše schopnosti sa strácajú.
Jediné zadanie, ktoré budete odovzdávať osobne, bude posledné - Arduino Project. Vtedy sa okrem prezentácie riešenia budeme baviť aj o jeho podrobnostiach. Podotýkam dopredu, že pokiaľ lektor, ktorý bude vaše zadanie preberať, nadobudne pochybnosti o jeho autorstve, môžete skončiť s neudeleným zápočtom za predmet.
Ak ste opakujúci študent, musíte predmet absolvovať s aktuálnymi podmienkami. Nemusíte síce chodiť na prednášky a cvičenia, keďže ste ich absolvovali vlani, ale musíte ako ostatní získať minimálne 51% z vypracovaných projektov. O podmienkach bližšie - viď info stránka predmetu (slide).
Pri absolvovaní predmetu budeme dbať na to, aby ste postupovali podľa etického kódexu (slide) a to hlavne pri práci na vašich zadaniach. Pravidelne vás naň budeme upozorňovať. Aplikujeme totiž nulovú toleranciu voči plagiátom. Síce politicky vraj slovo plagiát nepoznáme, ale máme s ním bohaté niekoľkoročné skúsenosti. Na kapitána teda tento predmet nedáte.
Arduino Project
(slide) V závere semestra sa pozrieme na úvod do programovania mikrokontroléra Arduino.
(slide) RFID Arduino Starter Kit
(slide) Ak hľadáte literatúru pre programovanie mikrokontroléra Arduino v domácom jazyku, siahnite po knižke Arduino - Uživatelská příručka.
(slide) Ak si vystačíte s angličtinou, tak máte k dispozícii celý internet. Odporúčam sa vám však pozrieť aj na knižku Get Started with Arduino. Túto vydali ľudia z časopisu HackSpace, za ktorým stojí Raspberry Pi Foundation. A podobne, ako všetok materiál, ktorý vydávajú, je aj táto kniha dostupná úplne zdarma v elektronickej verzii. Ale môžete si ju aj kúpiť, ak máte záujem o papierovú verziu, a tak ja podporiť dobrú vec.
A môžeme začať…