Ciele
- Doplnenie jednostránkovej web aplikácie mikroblogovacieho systému o prihlasovanie pomocou Google SignIn.
- Záverečné úpravy jednostránkovej web aplikácie mikroblogovacieho systému.
Úvod
Na tomto cvičení ukončíte práce na web aplikácii mikroblogovacieho systému, ktorý vyvíjate. Doplníte ho o prihlasovanie využitím služby tretej strany (Google SignIn). V rámci doplňujúcej úlohy budete môcť ukladanie názorov návštevníkov preniesť z localStorage na vlastný prototyp servera. Je tu tiež definovaná rozširujúca doplňujúca úloha za ktorú môžete získať všetky body určené pre doplňujúce úlohy z tohto a predchádzajúceho cvičenia.
Postup
-
Úloha: Doplňte jednostránkovú web aplikáciu mikroblogovacieho systému o prihlasovanie pomocou Google SignIn tak, abyInšpirujte sa prednáškou [1] a príkladmi k nej, najmä: Vo vašom systéme môžete použiť client ID (
- stále bola možnosť prihlásiť resp. odhlásiť sa a
- ak je používateľ prihlásený, doplnilo sa jeho celé meno automaticky do príslušného poľa formulára (autor) pri pridávaní resp. úprave článkov, komentárov a názorov.
google-signin-client_id
), ktoré je použité v týchto príkladoch. -
Dokončite vašu jednostránkovú web aplikáciu mikroblogovacieho systému. Presvedčte sa, či máte vo vašej aplikácii splnené povinné a prípadne aj doplňujúce úlohy z predchádzajúcich cvičení.
Zdroje
- Prednáška 11.
- Príklady k WebSocket a MQTT.
- OpenLab - Otvorená digitálna platforma.
- API dokumentácia pre OpenLab.
- Virtuálna privátna sieť (VPN) TU Košice.
Doplňujúce úlohy
Poznámka: Záznamy na serveri musia obsahovať všetky položky z vášho formulára.
Poznámka: Ako pracovať so serverom back4app ste sa dozvedeli na prednáške [1].
Aj keď sú fyzicky tieto obrazovky vyskladané z viacerých LCD monitorov, s hľadiska vašej aplikácie sú to len obrazovky s pomerom strán 16:9 a rozlíšenim 4K.
Informácie, ktoré aplikácia zobrazuje, môže získať z existujúcich web služieb tretích strán alebo web servera, ktorý sami vytvoríte (s využitím služieb ako back4app či poznatkov z príslušných predmetov, napr. "Komponentové programovanie").
Aplikácia môže tiež napríklad prezentovať nejakú konkrétnu knižnicu alebo postup v rámci web technológií. V cykle môže vysvetľovať príslušný kód a demonštrovať jeho použitie (formou skutočného vykonania kódu, nie videa).
Aplikácia musí využiť html, css aj javascript. Pri jej tvorbe môžete použiť existujúce knižnice a softvérové rámce (frameworks) pre javascript, resp. css.
Poznámka: Vaša aplikácia môže aj čítať údaje zo senzorov v Open Lab. Ako to urobiť zistíte z príkladov [2] a API dokumentácie [4]. Pozor: informácie zo senzorov viete čítať len ak je klientsky počítač pripojený do počítačovej siete Technickej univerzity v Košiciach. Pri pripojení z domu môžete použiť VPN TU Košice [5].
Poznámka: Pre túto aplikáciu vytvorte v katedrovom GitLab-e samostatný projekt a pridajte do neho ako riešiteľa vášho cvičiaceho/u a prednášajúceho.