Ciele

  1. Doplnenie jednostránkovej web aplikácie mikroblogovacieho systému o prihlasovanie pomocou Google SignIn.
  2. Záverečné úpravy jednostránkovej web aplikácie mikroblogovacieho systému.

Úvod

    Na tomto cvičení ukončíte práce na web aplikácii mikroblogovacieho systému, ktorý vyvíjate. Doplníte ho o prihlasovanie využitím služby tretej strany (Google SignIn). V rámci doplňujúcej úlohy budete môcť ukladanie názorov návštevníkov preniesť z localStorage na vlastný prototyp servera. Je tu tiež definovaná rozširujúca doplňujúca úloha za ktorú môžete získať všetky body určené pre doplňujúce úlohy z tohto a predchádzajúceho cvičenia.

Postup

  1. Úloha: Doplňte jednostránkovú web aplikáciu mikroblogovacieho systému o prihlasovanie pomocou Google SignIn tak, aby
    • stále bola možnosť prihlásiť resp. odhlásiť sa a
    • ak je používateľ prihlásený, doplnilo sa jeho celé meno automaticky do príslušného poľa formulára (autor) pri pridávaní resp. úprave článkov, komentárov a názorov.
    Inšpirujte sa prednáškou [1] a príkladmi k nej, najmä: Vo vašom systéme môžete použiť client ID (google-signin-client_id), ktoré je použité v týchto príkladoch.
  2. Dokončite vašu jednostránkovú web aplikáciu mikroblogovacieho systému. Presvedčte sa, či máte vo vašej aplikácii splnené povinné a prípadne aj doplňujúce úlohy z predchádzajúcich cvičení.

Zdroje

  1. Prednáška 11.
  2. Príklady k WebSocket a MQTT.
  3. OpenLab - Otvorená digitálna platforma.
  4. API dokumentácia pre OpenLab.
  5. Virtuálna privátna sieť (VPN) TU Košice.

Doplňujúce úlohy

    Úloha: Pre názory návštevníkov použite namiesto localStorage vlastný server (backend) implementovaný pomocou služby back4app alebo inej podobnej.

    Poznámka: Záznamy na serveri musia obsahovať všetky položky z vášho formulára.

    Poznámka: Ako pracovať so serverom back4app ste sa dozvedeli na prednáške [1].

    Úloha: Vytvorte aplikáciu vhodnú pre Open Lab [3], [4]. Aplikácia má poskytovať informácie vhodné na zobrazenie na veľkoplošných obrazovkách v Open Lab-e.
    Aj keď sú fyzicky tieto obrazovky vyskladané z viacerých LCD monitorov, s hľadiska vašej aplikácie sú to len obrazovky s pomerom strán 16:9 a rozlíšenim 4K.
    Informácie, ktoré aplikácia zobrazuje, môže získať z existujúcich web služieb tretích strán alebo web servera, ktorý sami vytvoríte (s využitím služieb ako back4app či poznatkov z príslušných predmetov, napr. "Komponentové programovanie").
    Aplikácia môže tiež napríklad prezentovať nejakú konkrétnu knižnicu alebo postup v rámci web technológií. V cykle môže vysvetľovať príslušný kód a demonštrovať jeho použitie (formou skutočného vykonania kódu, nie videa).
    Aplikácia musí využiť html, css aj javascript. Pri jej tvorbe môžete použiť existujúce knižnice a softvérové rámce (frameworks) pre javascript, resp. css.

    Poznámka: Vaša aplikácia môže aj čítať údaje zo senzorov v Open Lab. Ako to urobiť zistíte z príkladov [2] a API dokumentácie [4]. Pozor: informácie zo senzorov viete čítať len ak je klientsky počítač pripojený do počítačovej siete Technickej univerzity v Košiciach. Pri pripojení z domu môžete použiť VPN TU Košice [5].

    Poznámka: Pre túto aplikáciu vytvorte v katedrovom GitLab-e samostatný projekt a pridajte do neho ako riešiteľa vášho cvičiaceho/u a prednášajúceho.