Zoznam všetkých cieľov

Cvičenia

1. týždeň: Harmonogram predmetu, podmienky udelenia zápočtu, pridelenie zadaní

  1. Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Komponentové programovanie.
  2. Oboznámiť sa s vývojovým prostredím IntelliJ Idea .
  3. Naučiť sa efektívne pracovať s vývojovým prostredím.
  4. Zopakovať si základy Javy a debugovanie riešením jednoduchých úloh.

2. týždeň: Úloha 1 - Návrh hry

  1. Príprava repozitára pre zadanie v systéme GitLab .
  2. Identifikovať základné entity, vzťahy a operácie dlaždicovej hry a vytvoriť konceptuálny model vlastnej hry.
  3. Identifikovať základné stavy hry a prechody medzi nimi.
  4. Navrhnúť základnú logiku hry.

3. týždeň: Úloha 2 - Implementujeme jadro hry

  1. Vytvoriť triedy podľa návrhu jadra hry z minulého cvičenia.
  2. Implementovať základnú logiku hry na základe návrhov z minulého cvičenia.
  3. Vytvoriť unit testy pre otestovanie inicializácie herného poľa a metód hernej logiky.

4. týždeň: Úloha 3 - Tvoríme jednoduché konzolové rozhranie

  1. Implementovať hernú slučku, v ktorej bude hra prebiehať.
  2. Implementovať výpis textovej podoby herného poľa.
  3. Implementovať spracovanie používateľského vstupu a komunikáciu hry s používateľom.

5. týždeň: Úloha 4 - Implementujeme servisný komponent cez JDBC

  1. Vytvoriť databázu slúžiacu na ukladanie údajov služby.
  2. Vytvoriť entitnú triedu slúžiacu na reprezentáciu údajov služby. Vytvoriť rozhranie servisných komponentov.
  3. Implementovať rozhrania servisných komponentov.
  4. Integrovať vytvorené služby do hry.

7. týždeň: Úloha 5 - Implementujeme servisný komponent cez JPA

  1. Aktualizovať štruktúru projektu GameStudio .
  2. Anotovať entitné triedy umožňujúce použitie JPA služby v hre.
  3. Implementovať servisné komponenty pomocou JPA.
  4. Využiť vytvorené služby vo vašej hre.
  5. Spustiť projekt prostredníctvom Spring Boot .

8. týždeň: Úloha 6 - Webové REST služby

  1. Upraviť závislosti projektu gamestudio pre umožnenie ďalšieho postupu v rámci cvičení.
  2. Vytvoriť triedu pre spustenie serverovej časti.
  3. Implementovať služby sprístupňujúce servisné komponenty klientovi prostredníctvom REST rozhrania.
  4. Vytvoriť služby klienta využívajúceho vytvorené REST rozhranie.
  5. Spustiť serverovú a klientskú časť projektu.

10. týždeň: Úloha 7 - Tvoríme webové používateľské rozhranie pre hru

  1. Aktualizovať závislosti projektu pre prácu so šablónovacím systémom Thymeleaf .
  2. V rámci štruktúry projektu pripraviť balíky a potrebné súbory pre webové rozhranie.
  3. Vytvoriť webové používateľské rozhranie.

11. týždeň: Úloha 8 - Tvoríme webové používateľské rozhranie pre hru II

  1. Implementácia webového používateľského rozhrania
  2. Implementácia zaujímavých vylepšení pre hru a zvýšenie kvality riešenia

Odovzdávky

6. týždeň: Odovzdanie 1: logika hry a JDBC

  1. Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
  2. Spracovanie krátkeho videa, ktoré dokumentuje fungovanie hry.
  3. Kompletizácia návrhu hry a bonusových funkcionalít.
  4. Odovzdanie zadania do systému GitLab.

9. týždeň: Odovzdanie 2: JPA + REST

  1. Odovzdanie úloh 5 a 6

13. týždeň: Odovzdanie 3: Hra vo webovom prehliadači s GUI

  1. Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
  2. Spracovanie krátkeho videa, ktoré demonštruje fungovanie hry a služieb.
  3. Odovzdanie zadania do systému GitLab.
  4. Prezentovanie zadania živou ukážkou v 13. týždni semestra.

Zdroje a info

5. týždeň: Návod na prácu s nástrojom DataGrip

  1. Pripojiť sa na databázový server PostgreSQL pomocou nástroja DataGrip .
  2. Vytvoriť na databázovom serveri novú databázu.
  3. Pripojiť sa na novo vytvorenú databázu.
  4. Naučiť sa pracovať s vytvorenou databázou.

5. týždeň: Špecifikácia služieb projektu GameStudio

  1. Špecifikácia služieb pre projekt GameStudio.