Zoznam všetkých cieľov
Cvičenia
1. týždeň: Harmonogram predmetu, podmienky udelenia zápočtu, pridelenie zadaní
- Oboznámiť sa s organizáciou cvičení predmetu Komponentové programovanie.
- Oboznámiť sa s vývojovým prostredím IntelliJ Idea .
- Naučiť sa efektívne pracovať s vývojovým prostredím.
- Zopakovať si základy Javy a debugovanie riešením jednoduchých úloh.
2. týždeň: Úloha 1 - Návrh hry
- Príprava repozitára pre zadanie v systéme GitLab .
- Identifikovať základné entity, vzťahy a operácie dlaždicovej hry a vytvoriť konceptuálny model vlastnej hry.
- Identifikovať základné stavy hry a prechody medzi nimi.
- Navrhnúť základnú logiku hry.
3. týždeň: Úloha 2 - Implementujeme jadro hry
- Vytvoriť triedy podľa návrhu jadra hry z minulého cvičenia.
- Implementovať základnú logiku hry na základe návrhov z minulého cvičenia.
- Vytvoriť unit testy pre otestovanie inicializácie herného poľa a metód hernej logiky.
4. týždeň: Úloha 3 - Tvoríme jednoduché konzolové rozhranie
- Implementovať hernú slučku, v ktorej bude hra prebiehať.
- Implementovať výpis textovej podoby herného poľa.
- Implementovať spracovanie používateľského vstupu a komunikáciu hry s používateľom.
5. týždeň: Úloha 4 - Implementujeme servisný komponent cez JDBC
- Vytvoriť databázu slúžiacu na ukladanie údajov služby.
- Vytvoriť entitnú triedu slúžiacu na reprezentáciu údajov služby. Vytvoriť rozhranie servisných komponentov.
- Implementovať rozhrania servisných komponentov.
- Integrovať vytvorené služby do hry.
7. týždeň: Úloha 5 - Implementujeme servisný komponent cez JPA
- Aktualizovať štruktúru projektu
GameStudio
. - Anotovať entitné triedy umožňujúce použitie JPA služby v hre.
- Implementovať servisné komponenty pomocou JPA.
- Využiť vytvorené služby vo vašej hre.
- Spustiť projekt prostredníctvom Spring Boot .
8. týždeň: Úloha 6 - Webové REST služby
- Upraviť závislosti projektu gamestudio pre umožnenie ďalšieho postupu v rámci cvičení.
- Vytvoriť triedu pre spustenie serverovej časti.
- Implementovať služby sprístupňujúce servisné komponenty klientovi prostredníctvom REST rozhrania.
- Vytvoriť služby klienta využívajúceho vytvorené REST rozhranie.
- Spustiť serverovú a klientskú časť projektu.
10. týždeň: Úloha 7 - Tvoríme webové používateľské rozhranie pre hru
- Aktualizovať závislosti projektu pre prácu so šablónovacím systémom Thymeleaf .
- V rámci štruktúry projektu pripraviť balíky a potrebné súbory pre webové rozhranie.
- Vytvoriť webové používateľské rozhranie.
11. týždeň: Úloha 8 - Tvoríme webové používateľské rozhranie pre hru II
- Implementácia webového používateľského rozhrania
- Implementácia zaujímavých vylepšení pre hru a zvýšenie kvality riešenia
Odovzdávky
6. týždeň: Odovzdanie 1: logika hry a JDBC
- Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
- Spracovanie krátkeho videa, ktoré dokumentuje fungovanie hry.
- Kompletizácia návrhu hry a bonusových funkcionalít.
- Odovzdanie zadania do systému GitLab.
9. týždeň: Odovzdanie 2: JPA + REST
- Odovzdanie úloh 5 a 6
13. týždeň: Odovzdanie 3: Hra vo webovom prehliadači s GUI
- Kompletizácia zdrojových kódov z vypracovaných úloh.
- Spracovanie krátkeho videa, ktoré demonštruje fungovanie hry a služieb.
- Odovzdanie zadania do systému GitLab.
- Prezentovanie zadania živou ukážkou v 13. týždni semestra.
Zdroje a info
5. týždeň: Návod na prácu s nástrojom DataGrip
- Pripojiť sa na databázový server PostgreSQL pomocou nástroja DataGrip .
- Vytvoriť na databázovom serveri novú databázu.
- Pripojiť sa na novo vytvorenú databázu.
- Naučiť sa pracovať s vytvorenou databázou.
5. týždeň: Špecifikácia služieb projektu GameStudio
- Špecifikácia služieb pre projekt GameStudio.