5. týždeň

Úloha 4 - Implementujeme servisné komponenty

Ciele

  1. Vytvorte entitné triedy slúžiace na reprezentáciu údajov služby.
  2. Vytvorte rozhrania servisných komponentov.
  3. Implementujte rozhranie servisných komponentov.

Úvod

Vašou úlohou na dnešnom cvičení je implementovať do vašej hry nasledujúce služby :

  • skóre - najlepšie skóre hráčov,
  • komentáre - pridávanie komentárov k hre,
  • hodnotenie - hodnotenie hry, napr. hviezdičkami.

Návod pre implementáciu bude opísaný na príklade služby score pre ukladanie skóre hráčov a zobrazovanie najvyššieho skóre hráčov. Pre implementáciu servisného komponentu pre každú z menovaných služieb budeme potrebovať nasledovné:

  • Entitnú triedu služby, ktorá bude obsahovať všetky údaje o jednej inštancii služby, napríklad: Score, Comment, Rating,
  • Rozhranie pre službu, zabezpečujúce základné akcie, napríklad IScoreService,
  • Implementáciu rozhrania pre službu. (napríklad ScoreServiceList).

Postup

Krok 1

Úloha 1.1

Vytvorte entitné triedy, definujte rozhrania a implementujte ich.

Úloha 1.2

Vhodne použite vytvorené služby v konzolovom rozhraní, t.j. vypíšte skóre, komentáre a hodnotenie hry. Po dohratí hry umožnite používateľovi zadať komentár, resp. hodnotenie. Inšpirujte sa príkladmi v prednáškach.

Úloha 1.3

Vytvorte JUnit testy pre všetky vytvorené služby. Inšpirujte sa príkladmi v prednáškach.