5. týždeň

Úloha 4 - Implementujeme servisné komponenty

Ciele

  1. Vytvorte entitné triedy slúžiace na reprezentáciu údajov služby. krok 1
  2. Vytvorte rozhrania servisných komponentov. krok 1
  3. Implementujte rozhranie servisných komponentov. krok 1

Úvod

Vašou úlohou na dnešnom cvičení je implementovať do vašej hry nasledujúce služby :

  • skóre - najlepšie skóre hráčov,
  • komentáre - pridávanie komentárov k hre,
  • hodnotenie - hodnotenie hry, napr. hviezdičkami.

Návod pre implementáciu bude opísaný na príklade služby score pre ukladanie skóre hráčov a zobrazovanie najvyššieho skóre hráčov. Pre implementáciu servisného komponentu pre každú z menovaných služieb budeme potrebovať nasledovné:

  • Entitnú triedu služby, ktorá bude obsahovať všetky údaje o jednej inštancii služby, napríklad: Score, Comment, Rating,
  • Rozhranie pre službu, zabezpečujúce základné akcie, napríklad IScoreService,
  • Implementáciu rozhrania pre službu. (napríklad ScoreServiceList).

Postup

Krok 1 ciele

Úloha 1.1

Vytvorte entitné triedy, definujte rozhrania a implementujte ich.

Úloha 1.2

Vhodne použite vytvorené služby v konzolovom rozhraní, t.j. vypíšte skóre, komentáre a hodnotenie hry. Po dohratí hry umožnite používateľovi zadať komentár, resp. hodnotenie. Inšpirujte sa príkladmi v prednáškach.

Úloha 1.3

Vytvorte JUnit testy pre všetky vytvorené služby. Inšpirujte sa príkladmi v prednáškach.