Ciele
- Vytvorte unit testy pre otestovanie inicializácie herného poľa a metód hernej logiky.
- Implementujte jednoduché konzolové používateľské rozhranie pre vašu hru.
Úvod
Pre implementáciu konzolového používateľského rozhrania hry je v prípade dlaždicových hier potrebné implementovať nasledujúce tri metódy:
Run()
- herná slučka, ktorá kombinuje vypisovanie a dialóg s používateľomPrint()
- slúži na výpis hracieho poľa, volá sa vždy po jednom "ťahu" hryProcessInput()
- spracuje používateľský vstup a vykoná príslušnú akciu s hrou
Postup
Krok 1
Keďže ešte nemáme hotové používateľské rozhranie hry, je na mieste otestovať vytvorené metódy. Vytvorte unit testy pre otestovanie:
- správnej inicializácie herného poľa a stavov hry či dlaždíc,
- správneho generovania hracieho poľa,
- správnej funkcionality metód hernej logiky - overovanie stavov a prechod medzi dlaždicami.
Krok 2
Úloha 2.1
Implementujte metódu Run()
triedy ConsoleUI
.
Metóda by mala vykonávať nasledujúce akcie:
- inicializácia privátnej premennej
field
, ktorá sa využije ako vnútorný model hry, - v cykle:
- výpis hracieho poľa do konzoly pomocou metódy
Print()
- načítanie a spracovanie používateľského vstupu pomocou metódy
ProcessInput()
- reakcia na zmenu stavu hry (
FAILED
,SOLVED
) a podobne.
- výpis hracieho poľa do konzoly pomocou metódy