4. týždeň

Úloha 3 - Tvoríme jednoduché konzolové rozhranie

Ciele

  1. Vytvorte unit testy pre otestovanie inicializácie herného poľa a metód hernej logiky.
  2. Implementujte jednoduché konzolové používateľské rozhranie pre vašu hru.

Úvod

Pre implementáciu konzolového používateľského rozhrania hry je v prípade dlaždicových hier potrebné implementovať nasledujúce tri metódy:

  • Run() - herná slučka, ktorá kombinuje vypisovanie a dialóg s používateľom
  • Print() - slúži na výpis hracieho poľa, volá sa vždy po jednom "ťahu" hry
  • ProcessInput() - spracuje používateľský vstup a vykoná príslušnú akciu s hrou

Postup

Krok 1

Keďže ešte nemáme hotové používateľské rozhranie hry, je na mieste otestovať vytvorené metódy. Vytvorte unit testy pre otestovanie:

  • správnej inicializácie herného poľa a stavov hry či dlaždíc,
  • správneho generovania hracieho poľa,
  • správnej funkcionality metód hernej logiky - overovanie stavov a prechod medzi dlaždicami.

Krok 2

Úloha 2.1

Implementujte metódu Run() triedy ConsoleUI.

Metóda by mala vykonávať nasledujúce akcie:

  • inicializácia privátnej premennej field, ktorá sa využije ako vnútorný model hry,
  • v cykle:
    • výpis hracieho poľa do konzoly pomocou metódy Print()
    • načítanie a spracovanie používateľského vstupu pomocou metódy ProcessInput()
    • reakcia na zmenu stavu hry (FAILED, SOLVED) a podobne.