Ciele
- Vyskúšať si v praxi generovanie kódu v jazyku Java.
- Naučiť sa využívať generovanie kódu v anotačnom procesore.
- Naučiť sa používať šablónový systém Apache Velocity.
Úvod
Keďže zadanie 3 vyžaduje použitie generovania kódu, dnes si to vyskúšame v praxi. Výsledok cvičenia budete môcť použiť ako základ pre implementáciu vášho zadania.
Postup
Krok 1: Vzorový projekt
Úloha 1.1
Naklonujte si vzorový projekt, ktorý použijeme pre implementáciu generovania kódu. Ide o doplnenú kostru vašich zadaní. Preskúmajte doplnené súbory.
Krok 2: Generovanie DAO tried
Našim cieľom je vygenerovanie špecifickej DAO triedy pre každú entitnú triedu. Teda pre každú z nájdených entitných tried vygenerujeme triedu implementujúcu rozhranie EntityDAO.
Aby sme zjednodušili generovanie kódu, použijeme šablónový systém Apache Velocity.
Úloha 2.1
Pozrite si dokumentáciu pre písanie šablón a tiež pre použitie systému
Úloha 2.2
Implementujte s použitím šablón generovanie DAO tried pre každú nájdenú triedu s anotáciou @Entity. Pre toto cvičenie stačí implementovať metódu delete.
Poznámka
Vygenerované triedy nech sú súčasťou toho istého balíka ako samotná entita.
Krok 3: Nový PersistenceManager
Vygenerované DAO triedy je potrebné nejakým spôsobom prepojiť s triedou DAOPersistenceManager.
Úloha 3.1
Implementujte generovanie triedy GeneratedPersistenceManager v balíku sk.tuke.meta.persistence, ktorá bude obsahovať zoznam všetkých potrebných DAO.
Zdroje
- Generovanie kódu v knihe Modelovanie a generovanie softvérových architektúr
- Dokumentácia Apache Velocity