Generovanie kódu

Ciele

  1. Vyskúšať si v praxi generovanie kódu v jazyku Java.
  2. Naučiť sa využívať generovanie kódu v anotačnom procesore.
  3. Naučiť sa používať šablónový systém Apache Velocity.

Úvod

Keďže zadanie 3 vyžaduje použitie generovania kódu, dnes si to vyskúšame v praxi. Výsledok cvičenia budete môcť použiť ako základ pre implementáciu vášho zadania.

Postup

Krok 1: Vzorový projekt

Úloha 1.1

Naklonujte si vzorový projekt, ktorý použijeme pre implementáciu generovania kódu. Ide o doplnenú kostru vašich zadaní. Preskúmajte doplnené súbory.

Krok 2: Generovanie DAO tried

Našim cieľom je vygenerovanie špecifickej DAO triedy pre každú entitnú triedu. Teda pre každú z nájdených entitných tried vygenerujeme triedu implementujúcu rozhranie EntityDAO.

Aby sme zjednodušili generovanie kódu, použijeme šablónový systém Apache Velocity.

Úloha 2.1

Pozrite si dokumentáciu pre písanie šablón a tiež pre použitie systému

Úloha 2.2

Implementujte s použitím šablón generovanie DAO tried pre každú nájdenú triedu s anotáciou @Entity. Pre toto cvičenie stačí implementovať metódu delete.

Poznámka

Vygenerované triedy nech sú súčasťou toho istého balíka ako samotná entita.

Krok 3: Nový PersistenceManager

Vygenerované DAO triedy je potrebné nejakým spôsobom prepojiť s triedou DAOPersistenceManager.

Úloha 3.1

Implementujte generovanie triedy GeneratedPersistenceManager v balíku sk.tuke.meta.persistence, ktorá bude obsahovať zoznam všetkých potrebných DAO.

Zdroje