IoT Service Kit
kreatívny dizajn IoT služieb s pridanou hodnotou
Motivácia
The IoT Service Kit is a board game that brings domain experts out of their silos to co-create user-centric IoT experiences.
Ciele
- navrhovať a dizajnovať IoT služby spoza stola
Postup
Unboxing Supermarket Floorplan
V prvom kroku sa zoznámite s komponentami herného kitu.
Úloha
Zoznámte sa s komponentami hry.
Každý tím dostane nasledujúce tri súčasti hry:
- mapa prostredia poskytuje obecný kontext
- tokeny reprezentujú používateľov, vozidlá a veci, ktoré sa pohybujú v čase a priestore, a je ich možné umiestniť do mapy
- hracie karty, ktoré sú rozdelené do niekoľkých kategórií ako senzory, otvorené API, interakcie, služby a karty používateľa
- stierateľná fixka na zvýraznenie tzv. User Journey
The Game
Cieľom hry je vytvoriť zákaznícku skúsenosť (z angl. user experience) v konkrétnom prostredí. Pravidlá hry sú pritom veľmi jednoduché:
Choose the environment Začnite výberom prostredia. Vytvorenie chytrej domácnosti je úplne iné, ako vytvorenie chytrého nákupného centra. Aby ste nemuseli dlho špekulovať, spoločne sa budeme hrať v prostredí nákupného centra.
Focus on the journey IoT služba obyčajne zahŕňa mnoho rozličných aktérov a účastníkov. Tokeny vám uľahčia navrhnúť podrobné cesty používateľov (v tomto prípade zákazníkov) vo zvolenom prostredí.
Design Interactions S kartami a tokenmi môžete navrhnúť každú interakciu, ktorá môže nastať vo vašej službe. Presúvajte tokeny po mape a vytvárajte ich interakcie s hernými kartami.
Úloha
Vytvorte jednoduchú IoT službu, ktorá bude zisťovať návštevnosť obchodu.
Diskutujte o tom:
- ako bude vyzerať cesta zákazníka mapou obchodu
- ktoré senzory budú zahrnuté do tejto služby
- aké budú interakcie
Príklad najjednoduchšej služby tohto typu môže vyzerať nasledovne:
- senzor na vstupe, ktorý bude inkrementovať hodnotu počítadla
- senzor na výstupe, ktorý bude dekrementovať hodnotu počítadla
Rozmýšľajte však nad ďalšími modifikáiciami/scenármi:
- kedy (v ktorom čase/hodine dňa/týždňa) bol počet zákazníkov najvyšší?
- aký je priemerný čas zákazníka v obchode?
- na ktorých oddeleniach sa zákazníci zdržiavajú najdlhšie?
Nezabudnite do služby zahrnúť nie len senzory, ale aj služby, ktoré budú vedieť zbierať a vyhodnocovať údaje.
Úloha
Vymyslite službu, ktorá zlepší celkovú skúsenosť zákazníka v danom obchode.
Tentokrát sa snažte dizajn služby zamerať priamo na zákazníka a jeho celkovú skúsenosť. Vymyslite službu, ktorá bude priamo interagovať so zákazníkom. Napríklad:
- zákazník si v mobile nakliká svoj nákupný zoznam a aplikácia ho prevedie obchodom tak, aby v nej strávil čo najkratší čas
- zákazník bude mať v mobile čítačku kódov a na základe zosnímaného tovaru si vie rýchlo overiť cenu, poprípade zobraziť doplnkové údaje (napr. kalorické hodnoty alebo rovno možné recepty z danej potraviny)
- zákazník vojde do obchodu, ktorý ho spozná, rozpozná, čo nakupuje a pri východe z obchodu ho nebude zdržiavať platením, ale rovno stiahne peniaze z jeho účtu
Unboxing Smart Home Floorplan
Tentokrát budete navrhovať IoT služby v prostredí domácnosti.
Úloha
Rozdeľte sa rovnomerne do tímov tak, aby ste boli zhruba v rovnakom počte pri každom floorplan-e.
Úloha
Vymýšľajte chytré riešenia v prostredí inteligentnej domácnosti, ktoré pre obyvateľov domácnosti ponúkajú pridanú hodnotu.
Úloha
Vyberte dva nápady, ktoré sa vám zdajú najlepšie, a na záver ich odprezentujte pred ostatnými.
Ďalšie zdroje
IoT Service Kit - domovská stránka hry IoT Service Kit