IoT Service Kit

kreatívny dizajn IoT služieb s pridanou hodnotou

About

The IoT Service Kit is a board game that brings domain experts out of their silos to co-create user-centric IoT experiences.

Goals

  • navrhovať a dizajnovať IoT služby spoza stola

Content

Unboxing Supermarket Floorplan

V prvom kroku sa zoznámite s komponentami herného kitu.

Úloha

Zoznámte sa s komponentami hry.

Každý tím dostane nasledujúce tri súčasti hry:

  • mapa prostredia poskytuje obecný kontext
  • tokeny reprezentujú používateľov, vozidlá a veci, ktoré sa pohybujú v čase a priestore, a je ich možné umiestniť do mapy
  • hracie karty, ktoré sú rozdelené do niekoľkých kategórií ako senzory, otvorené API, interakcie, služby a karty používateľa
  • stierateľná fixka na zvýraznenie tzv. User Journey

The Game

Cieľom hry je vytvoriť zákaznícku skúsenosť (z angl. user experience) v konkrétnom prostredí. Pravidlá hry sú pritom veľmi jednoduché:

  1. Choose the environment Začnite výberom prostredia. Vytvorenie chytrej domácnosti je úplne iné, ako vytvorenie chytrého nákupného centra. Aby ste nemuseli dlho špekulovať, spoločne sa budeme hrať v prostredí nákupného centra.

  2. Focus on the journey IoT služba obyčajne zahŕňa mnoho rozličných aktérov a účastníkov. Tokeny vám uľahčia navrhnúť podrobné cesty používateľov (v tomto prípade zákazníkov) vo zvolenom prostredí.

  3. Design Interactions S kartami a tokenmi môžete navrhnúť každú interakciu, ktorá môže nastať vo vašej službe. Presúvajte tokeny po mape a vytvárajte ich interakcie s hernými kartami.

Úloha

Vytvorte jednoduchú IoT službu, ktorá bude zisťovať návštevnosť obchodu.

Floorplan Supermarket

Diskutujte o tom:

  • ako bude vyzerať cesta zákazníka mapou obchodu
  • ktoré senzory budú zahrnuté do tejto služby
  • aké budú interakcie

Príklad najjednoduchšej služby tohto typu môže vyzerať nasledovne:

  • senzor na vstupe, ktorý bude inkrementovať hodnotu počítadla
  • senzor na výstupe, ktorý bude dekrementovať hodnotu počítadla

Rozmýšľajte však nad ďalšími modifikáiciami/scenármi:

  • kedy (v ktorom čase/hodine dňa/týždňa) bol počet zákazníkov najvyšší?
  • aký je priemerný čas zákazníka v obchode?
  • na ktorých oddeleniach sa zákazníci zdržiavajú najdlhšie?

Nezabudnite do služby zahrnúť nie len senzory, ale aj služby, ktoré budú vedieť zbierať a vyhodnocovať údaje.

Úloha

Vymyslite službu, ktorá zlepší celkovú skúsenosť zákazníka v danom obchode.

Tentokrát sa snažte dizajn služby zamerať priamo na zákazníka a jeho celkovú skúsenosť. Vymyslite službu, ktorá bude priamo interagovať so zákazníkom. Napríklad:

  • zákazník si v mobile nakliká svoj nákupný zoznam a aplikácia ho prevedie obchodom tak, aby v nej strávil čo najkratší čas
  • zákazník bude mať v mobile čítačku kódov a na základe zosnímaného tovaru si vie rýchlo overiť cenu, poprípade zobraziť doplnkové údaje (napr. kalorické hodnoty alebo rovno možné recepty z danej potraviny)
  • zákazník vojde do obchodu, ktorý ho spozná, rozpozná, čo nakupuje a pri východe z obchodu ho nebude zdržiavať platením, ale rovno stiahne peniaze z jeho účtu

Unboxing Smart Home Floorplan

Tentokrát budete navrhovať IoT služby v prostredí domácnosti.

Floorplan Smart Home/Smart Building

Úloha

Rozdeľte sa rovnomerne do tímov tak, aby ste boli zhruba v rovnakom počte pri každom floorplan-e.

Úloha

Vymýšľajte chytré riešenia v prostredí inteligentnej domácnosti, ktoré pre obyvateľov domácnosti ponúkajú pridanú hodnotu.

Úloha

Vyberte dva nápady, ktoré sa vám zdajú najlepšie, a na záver ich odprezentujte pred ostatnými.