IoT Service Kit I.
dizajn IoT služieb
About
The IoT Service Kit is a board game that brings domain experts out of their silos to co-create user-centric IoT experiences.
Goals
- navrhovať a dizajnovať IoT služby spoza stola
Content
Step 1: The Rules
Záverečné zadanie:
- vytvorte tímy o počte max. 5 členov
- každý tím má za úlohu vytvoriť vec, ktorá bude reprezentovať logo KPI
Step 2: Unboxing
V prvom kroku sa zoznámite s komponentami herného kitu.
Úloha 2.1
Zoznámte sa s komponentami hry.
Každý tím dostane dostane nasledujúce tri súčasti hry:
- mapa prostredia poskytuje obecný kontext
- tokeny reprezentujú používateľov, vozidlá a veci, ktoré sa pohybujú v čase a priestore, a je ich možné umiestniť do mapy
- hracie karty, ktoré sú rozdelené do niekoľkých kategórií ako senzory, otvorené API, interakcie, služby a karty používateľa
- stierateľná fixka na zvýraznenie tzv. User Journey
Step 3: The Game
Cieľom hry je vytvoriť zákaznícku skúsenosť (z angl. user experience) v konkrétnom prostredí. Pravidlá hry sú pritom veľmi jednoduché:
Choose the environment Začnite výberom prostredia. Vytvorenie inteligentnej domácnosti je úplne iné, ako vytvorenie inteligentného nákupného centra. Aby ste nemuseli dlho špekulovať, spoločne sa budeme hrať v prostredí nákupného centra.
Focus on the journey IoT služba obyčajne zahŕňa mnoho rozličných aktérov a účastníkov. Tokeny vám uľahčia navrhnúť podrobné cesty používateľov (v tomto prípade zákazníkov) vo zvolenom prostredí.
Design Interactions S kartami a tokenmi môžete navrhnúť každú interakciu, ktorá môže nastať vo vašej službe. Presúvajte tokeny po mape a interagujte ich s hernými kartami.
Úloha 3.1
Vytvorte jednoduchú IoT službu, ktorá bude zisťovať návštevnosť obchodu.
Diskutujte o tom:
- ako bude vyzerať cesta zákazníka mapou obchodu
- ktoré senzory budú zahrnuté do tejto služby
- aké budú interakcie
Príklad najjednoduchšej služby tohto typu môže vyzerať nasledovne:
- senzor na vstupe, ktorý bude inkrementovať hodnotu počítadla
- senzor na výstupe, ktorý bude dekrementovať hodnotu počítadla
Rozmýšľajte však nad ďalšími modifikáiciami/scenármi:
- kedy (v ktorom čase/hodine dňa/týždňa) bol počet zákazníkov najvyšší?
- aký je priemerný čas zákazníka v obchode?
- na ktorých oddeleniach sa zákazníci zdržiavajú najdlhšie?
Nezabudnite do služby zahrnúť nie len senzory, ale aj služby, ktoré budú vedieť zbierať a vyhodnocovať údaje.
Úloha 3.2
Vymyslite službu, ktorá zlepší celkovú skúsenosť zákazníka v danom obchode.
Tentokrát sa snažte dizajn služby zamerať priamo na zákazníka a jeho celkovú skúsenosť. Vymyslite službu, ktorá bude priamo interagovať so zákazníkom zákazníkom. Napríklad:
- v mobile si nakliká svoj nákupný zoznam a aplikácia ho prevedie obchodom tak, aby v nej strávil čo najkratší čas
- v mobile bude mať čítačku kódov a na základe zosnímaného tovaru si vie rýchlo overiť cenu, poprípade zobraziť doplnkové údaje (napr. kalorické hodnoty alebo rovno možné recepty z danej potraviny)
- zákazník vojde do obchodu, ktorý ho spozná, rozpozná, čo nakupuje a pri východe z obchodu ho nebude zdržiavať platením, ale rovno stiahne peniaze z jeho účtu
Úloha 3.3
vyhodnotenie
Step 4: Additional Services
- nákupný košík v telefóne
- automatická (contact-less) platba (ako Amazon a jeho kamenné obchody)
Additional Links
http://iotservicekit.com/
https://www.service-design-network.org/headlines/iot-service-kit-futurice-gmbh