IoT Service Kit I.

dizajn IoT služieb

About

The IoT Service Kit is a board game that brings domain experts out of their silos to co-create user-centric IoT experiences.

Goals

  • navrhovať a dizajnovať IoT služby spoza stola

Content

Step 1: The Rules

Záverečné zadanie:

  • vytvorte tímy o počte max. 5 členov
  • každý tím má za úlohu vytvoriť vec, ktorá bude reprezentovať logo KPI

Step 2: Unboxing

V prvom kroku sa zoznámite s komponentami herného kitu.

Úloha 2.1

Zoznámte sa s komponentami hry.

Každý tím dostane dostane nasledujúce tri súčasti hry:

  • mapa prostredia poskytuje obecný kontext
  • tokeny reprezentujú používateľov, vozidlá a veci, ktoré sa pohybujú v čase a priestore, a je ich možné umiestniť do mapy
  • hracie karty, ktoré sú rozdelené do niekoľkých kategórií ako senzory, otvorené API, interakcie, služby a karty používateľa
  • stierateľná fixka na zvýraznenie tzv. User Journey

Step 3: The Game

Cieľom hry je vytvoriť zákaznícku skúsenosť (z angl. user experience) v konkrétnom prostredí. Pravidlá hry sú pritom veľmi jednoduché:

  1. Choose the environment Začnite výberom prostredia. Vytvorenie inteligentnej domácnosti je úplne iné, ako vytvorenie inteligentného nákupného centra. Aby ste nemuseli dlho špekulovať, spoločne sa budeme hrať v prostredí nákupného centra.

  2. Focus on the journey IoT služba obyčajne zahŕňa mnoho rozličných aktérov a účastníkov. Tokeny vám uľahčia navrhnúť podrobné cesty používateľov (v tomto prípade zákazníkov) vo zvolenom prostredí.

  3. Design Interactions S kartami a tokenmi môžete navrhnúť každú interakciu, ktorá môže nastať vo vašej službe. Presúvajte tokeny po mape a interagujte ich s hernými kartami.

Úloha 3.1

Vytvorte jednoduchú IoT službu, ktorá bude zisťovať návštevnosť obchodu.

Diskutujte o tom:

  • ako bude vyzerať cesta zákazníka mapou obchodu
  • ktoré senzory budú zahrnuté do tejto služby
  • aké budú interakcie

Príklad najjednoduchšej služby tohto typu môže vyzerať nasledovne:

  • senzor na vstupe, ktorý bude inkrementovať hodnotu počítadla
  • senzor na výstupe, ktorý bude dekrementovať hodnotu počítadla

Rozmýšľajte však nad ďalšími modifikáiciami/scenármi:

  • kedy (v ktorom čase/hodine dňa/týždňa) bol počet zákazníkov najvyšší?
  • aký je priemerný čas zákazníka v obchode?
  • na ktorých oddeleniach sa zákazníci zdržiavajú najdlhšie?

Nezabudnite do služby zahrnúť nie len senzory, ale aj služby, ktoré budú vedieť zbierať a vyhodnocovať údaje.

Úloha 3.2

Vymyslite službu, ktorá zlepší celkovú skúsenosť zákazníka v danom obchode.

Tentokrát sa snažte dizajn služby zamerať priamo na zákazníka a jeho celkovú skúsenosť. Vymyslite službu, ktorá bude priamo interagovať so zákazníkom zákazníkom. Napríklad:

  • v mobile si nakliká svoj nákupný zoznam a aplikácia ho prevedie obchodom tak, aby v nej strávil čo najkratší čas
  • v mobile bude mať čítačku kódov a na základe zosnímaného tovaru si vie rýchlo overiť cenu, poprípade zobraziť doplnkové údaje (napr. kalorické hodnoty alebo rovno možné recepty z danej potraviny)
  • zákazník vojde do obchodu, ktorý ho spozná, rozpozná, čo nakupuje a pri východe z obchodu ho nebude zdržiavať platením, ale rovno stiahne peniaze z jeho účtu

Úloha 3.3

vyhodnotenie

Step 4: Additional Services

  • nákupný košík v telefóne
  • automatická (contact-less) platba (ako Amazon a jeho kamenné obchody)
  • http://iotservicekit.com/

  • https://www.service-design-network.org/headlines/iot-service-kit-futurice-gmbh