UX / Štýly interakcie a ľudské vnímanie

Štýly interakcie
a ľudské vnímanie

Používateľské rozhrania a používateľský zážitok

Michaela Bačíková, Sergej Chodarev (sergejx.net)

UI ≠ GUI

Štýly interakcie

Dávkové systémy

Punched card program deck
Tlačiareň

Odporúčania

Riadkové rozhrania

Otázka–odpoveď

Zadajte meno: _

Jazyk príkazov

Ďalekopis

Celoobrazovkové rozhrania

Funkčné klávesy

Norton Commander

Formuláre

Find dialog of Turbo Pascal

Menu

Grafické používateľské rozhrania

WIMP

Priama manipulácia

„Objektovo-orientované“ rozhrania

Ikony

Mapovanie

Často je veľmi zložité nájsť vhodný symbol

Súťaž ikoniek

Nakreslite ikonky pre obrazovku digitálneho fotoaparátu, ktoré budú reprezentovať tieto akcie:

Pošlite svoje návrhy do Teams #icons-contest

Nové alternatívy

Psychologické vlastnosti ľudí

Model Ľudského Procesora (Card a kol.)

P1: Princíp variabilnej rýchlosti vnemového procesora

Cyklový čas vnemového procesora je nepriamo úmerný intenzite podnetov.

P2: Princíp špecifickosti kódovania informácií

Čím špecifickejšie kódovanie, tým lepšie uloženie.

P2: Princíp špecifickosti kódovania informácií

S počtom a špecifickosťou vyhľadávacích signálov stúpa rýchlosť vyhľadávania v pamäti.

P3: Diskriminačný princíp

Náročnosť vyhľadávania v pamäti je určená

P4: Princíp variabilnej rýchlosti kognitívneho procesora (KP)

Cyklový čas KP je tým kratší, čím väčšie je úsilie vyvolané zvýšenými nárokmi na úlohy alebo informačným zaťažením; s praxou sa tiež skracuje.

Model človeka

Výkon sa ráta na základe:

Fittsov zákon

Fittov zákon pre "ukazovanie" (1954)

Čas potrebný na presunutie ruky (vrátane prsta, myšky) k cieľu závisí od:

Použitie

Hickov zákon

Princíp neistoty, Hickov zákon (1968)