UX / Konceptuálny model

Konceptuálny model

Používateľské rozhrania a používateľský zážitok

Sergej Chodarev (sergejx.net), Michaela Bačíková

7 fáz akcie

Preklenutie priepasti

Priepasť vykonávania

Priepasť vyhodnocovania

Umožnenia (affordances)

Označovače (signifiers)

Obmedzenia (constraints)

Mapovanie

Spätná väzba

Štandardy

Základné princípy návrhu (Norman)

  1. Využívajte vedomosti vo svete aj vedomosti v hlave.
  2. Zjednodušte štruktúru úloh.
  3. Zviditeľnite veci: preklenite priepasti medzi Vykonaním a Vyhodnotením.
  4. Definovať správne mapovania.
  5. Využite silu obmedzení.
  6. Navrhujte pre prípad chýb.
  7. Keď všetko ostatné zlyhá, štandardizujte.

Konceptuálny model

Konceptuálny model

Konceptuálny model (Johnson & Henderson)

Vlastností konceptuálneho modelu

Analýza objektov a akcií

Objects Attributes Operations
Calendar owner, current focus examine, print, create, add event, delete event
Event name, description, date, time, duration, location, repeat, type (e.g., meeting) examine, print, edit (attributes)
To-Do item name, description, deadline, priority, status view, print, edit (attributes)
Person name, job-description, office, phone send email, view details

Metafory

Metafory

Nebezpečné metafory

Niečo na záver