UX / Štýly interakcie a ľudské vnímanie

Štýly interakcie
a ľudské vnímanie

Používateľské rozhrania a používateľský zážitok

Sergej Chodarev (sergejx.net), Michaela Bačíková

UI ≠ GUI

Štýly interakcie

Dávkové systémy

Punched card program deck
Tlačiareň

Odporúčania

Riadkové rozhrania

Otázka–odpoveď

Zadajte meno: _

Jazyk príkazov

Ďalekopis

Celoobrazovkové rozhrania

Funkčné klávesy

Norton Commander

Formuláre

Find dialog of Turbo Pascal

Menu

Grafické používateľské rozhrania

WIMP

Priama manipulácia

„Objektovo-orientované rozhrania“

Ikony

Mapovanie

Často je veľmi zložité nájsť vhodný symbol

Súťaž ikoniek

Nakreslite ikonky pre obrazovku digitálneho fotoaparátu, ktoré budú reprezentovať tieto akcie:

Pošlite svoje návrhy do Discordu #icons-contest

Nové alternatívy

Psychologické vlastností

Model Human Processor (MHP) (Card a kol.)

P1: Variable Perceptual Processor Rate Principle

The Perceptual Processor cycle time varies inversely with stimulus intensity.

P2: Encoding Specificity Principle

P3: Discrimination Principle

The difficulty of memory retrieval is determined by the

P4: Variable CP Rate Principle

The CP cycle time is shorter when greater effort is induced by increased task demands or information loads; it also diminishes with practice.

Human models

Performance is calculated based on:

Fittsov zákon

Fitts law for pointing (1954)

The time to move the hand to a target of size S decreases with:

Použitie

Okraje obrazovky

Uncertainty principle, Hick’s Law (1968)

Application: the decision is harder when there are

Niečo na záver