01. 1. Cvičenie - Technológia Java
  1. Oboznámiť sa s organizáciou predmetu Technológie Java.
  2. Rozlíšiť druhy Java platformy - Standard Edition (Java SE), Enterprise Edition (Java EE), Micro Edition (Java ME).
  3. Naučiť sa vyhľadávať zdroje, oboznámiť sa so štruktúrou Java API a používať kurzový materiál na http://docs.oracle.com/.
  4. Zvládnuť nainštalovať Java SE SDK, preložiť a spustiť program v jazyku Java v príkazovom riadku.
  5. Rozlíšiť typy a význam certifikátov pre platformu Java.
02. 2. Cvičenie - IDE NetBeans
  1. Oboznámiť sa s prostredím NetBeans IDE https://netbeans.org.
  2. Naučiť sa vytvoriť projekt, triedu v prostredí NetBeans IDE.
  3. Oboznámiť sa s prostredím NetBeans IDE - dopĺňanie kódu, šablóny, komentovanie zdrojového kódu, ladenie programov.
  4. Naučiť sa implementovať a ladiť jednoduché programy v prostredí NetBeans IDE.
  5. Vytvoriť projekt na školskom GitLab serveri za účelom priebežného odovzdávania zadania.
03. Cvičenie - Údajové typy (Minesweeper Task 1)
  1. Oboznámiť sa s podmienkami realizácie prípadovej štúdie Minesweeper.
  2. Naštudovať úvodnú špecifikáciu požiadaviek pre aplikáciu Minesweeper.
  3. Rozlíšiť operátory jazyka Java, pochopiť ich význam a použitie.
  4. Oboznámiť sa s významom a použitím objektov v programovaní.
04. Objekty a triedy (Minesweeper Task 2)
  1. Naučiť sa vytvárať a používať vlastné balíky v jazyku Java.
  2. Naučiť sa používať refaktorizáciu Encapsulate Fields v prostredí NetBeans IDE.
  3. Vyskúšať si implementáciu objektových programov.
05. Rozhrania (Minesweeper Task 3)
  1. Precvičiť vytváranie objektových programov v jazyku Java.
  2. Pochopiť význam rozhraní v objektovom programovaní.
  3. Naučiť sa vytvárať rozhrania v jazyku Java.
  4. Implementovať generovanie hracej plochy pre hru Minesweeper a zobrazenie herného poľa.
06. Interaktívne programy (Minesweeper Task 4)
  1. Oboznámiť sa s problematikou implementácie interaktívnych systémov.
  2. Naučiť sa používať regulárne výrazy pre spracovanie vstupov.
  3. Naučiť sa používať rekurzívne funkcie.
07. Výnimky a testovanie programov (Minesweeper Task 5)
  1. Oboznámiť sa s významom a druhmi výnimiek v jazyku Java.
  2. Naučiť sa vytvárať a používať triedy výnimiek definované programátorom.
  3. Naučiť sa vytvárať unit testy pre aplikáciu pomocou NetBeans IDE.
08. Kolekcie (Minesweeper Task 6)
  1. Oboznámiť sa s významom a druhmi kolekcií v jazyku Java.
  2. Naučiť sa používať implementáciu ArrayList rozhrania List.
  3. Naučiť sa používať všeobecné algoritmy pre prácu s kolekciami v triede Collections.
  4. Pochopiť sekvenčný prístup k elementom kolekcie prostredníctvom objektu Iterator.
  5. Implementovať meranie trvania hry.
09. Údajové prúdy (Minesweeper Task 7)
  1. Oboznámiť sa s významom a použitím prúdov údajov v jazyku Java.
  2. Oboznámiť sa s významom a použitím serializácie v jazyku Java.
  3. Implementovať podporu pre výber a uloženie nastavení v hre Minesweeper.
10. Grafické používateľské rozhranie (Minesweeper Task 8)
  1. Oboznámiť sa s tvorbou grafického používateľského rozhrania.
  2. Oboznámiť sa s udalosťami riadeným vykonávaním programu.
  3. Implementovať grafické používateľské rozhranie Swing pre hru Minesweeper.
11. Vlákna (Minesweeper Task 9)
  1. Oboznámiť sa s významom a použitím vlákien v jazyku Java.
  2. Implementovať časovač v hre Minesweeper.
12. JDBC (Minesweeper Task 10)
  1. Oboznámiť sa s tvorbou aplikácií komunikujúcich s databázovým systémom.
  2. Oboznámiť sa so základmi jazyka SQL.
  3. Implementovať funkčnosť pre prácu so zoznamom najlepších výsledkov uložených v databáze.
13. Zápočtový týždeň
  1. Odovzdanie zadania.
comments powered by Disqus