01. 1. Cvičenie - Technológia Java
- Oboznámiť sa s organizáciou predmetu Technológie Java.
- Rozlíšiť druhy Java platformy - Standard Edition (Java SE), Enterprise Edition (Java EE), Micro Edition (Java ME).
- Naučiť sa vyhľadávať zdroje, oboznámiť sa so štruktúrou Java API a používať kurzový materiál na http://docs.oracle.com/.
- Zvládnuť nainštalovať Java SE SDK, preložiť a spustiť program v jazyku Java v príkazovom riadku.
- Rozlíšiť typy a význam certifikátov pre platformu Java.
02. 2. Cvičenie - IDE NetBeans
- Oboznámiť sa s prostredím NetBeans IDE https://netbeans.org.
- Naučiť sa vytvoriť projekt, triedu v prostredí NetBeans IDE.
- Oboznámiť sa s prostredím NetBeans IDE - dopĺňanie kódu, šablóny, komentovanie zdrojového kódu, ladenie programov.
- Naučiť sa implementovať a ladiť jednoduché programy v prostredí NetBeans IDE.
- Vytvoriť projekt na školskom GitLab serveri za účelom priebežného odovzdávania zadania.
03. Cvičenie - Údajové typy (Minesweeper Task 1)
- Oboznámiť sa s podmienkami realizácie prípadovej štúdie Minesweeper.
- Naštudovať úvodnú špecifikáciu požiadaviek pre aplikáciu Minesweeper.
- Rozlíšiť operátory jazyka Java, pochopiť ich význam a použitie.
- Oboznámiť sa s významom a použitím objektov v programovaní.
04. Objekty a triedy (Minesweeper Task 2)
- Naučiť sa vytvárať a používať vlastné balíky v jazyku Java.
- Naučiť sa používať refaktorizáciu Encapsulate Fields v prostredí NetBeans IDE.
- Vyskúšať si implementáciu objektových programov.
05. Rozhrania (Minesweeper Task 3)
- Precvičiť vytváranie objektových programov v jazyku Java.
- Pochopiť význam rozhraní v objektovom programovaní.
- Naučiť sa vytvárať rozhrania v jazyku Java.
- Implementovať generovanie hracej plochy pre hru Minesweeper a zobrazenie herného poľa.
06. Interaktívne programy (Minesweeper Task 4)
- Oboznámiť sa s problematikou implementácie interaktívnych systémov.
- Naučiť sa používať regulárne výrazy pre spracovanie vstupov.
- Naučiť sa používať rekurzívne funkcie.
07. Výnimky a testovanie programov (Minesweeper Task 5)
- Oboznámiť sa s významom a druhmi výnimiek v jazyku Java.
- Naučiť sa vytvárať a používať triedy výnimiek definované programátorom.
- Naučiť sa vytvárať unit testy pre aplikáciu pomocou NetBeans IDE.
08. Kolekcie (Minesweeper Task 6)
- Oboznámiť sa s významom a druhmi kolekcií v jazyku Java.
-
Naučiť sa používať implementáciu
ArrayList
rozhraniaList
. -
Naučiť sa používať všeobecné algoritmy pre prácu s kolekciami v triede
Collections
. -
Pochopiť sekvenčný prístup k elementom kolekcie prostredníctvom objektu
Iterator
. - Implementovať meranie trvania hry.
09. Údajové prúdy (Minesweeper Task 7)
- Oboznámiť sa s významom a použitím prúdov údajov v jazyku Java.
- Oboznámiť sa s významom a použitím serializácie v jazyku Java.
- Implementovať podporu pre výber a uloženie nastavení v hre Minesweeper.
10. Grafické používateľské rozhranie (Minesweeper Task 8)
- Oboznámiť sa s tvorbou grafického používateľského rozhrania.
- Oboznámiť sa s udalosťami riadeným vykonávaním programu.
- Implementovať grafické používateľské rozhranie Swing pre hru Minesweeper.
11. Vlákna (Minesweeper Task 9)
- Oboznámiť sa s významom a použitím vlákien v jazyku Java.
- Implementovať časovač v hre Minesweeper.
12. JDBC (Minesweeper Task 10)
- Oboznámiť sa s tvorbou aplikácií komunikujúcich s databázovým systémom.
- Oboznámiť sa so základmi jazyka SQL.
- Implementovať funkčnosť pre prácu so zoznamom najlepších výsledkov uložených v databáze.
13. Zápočtový týždeň
- Odovzdanie zadania.