2. Cvičenie - TBIS-1 - Vytváranie jednoduchých GUI (Graphic User Interface) aplikácií

Ciele
  1. Oboznámiť sa s vytváraním GUI aplikácií prostredníctvom vstavaných GUI editorov v jednotlivých prostrediach.
  2. Naučiť sa vytvoriť jednoduchú GUI aplikáciu bez použitia GUI editorov.
  3. Porozumieť kódom generovaných pomocou GUI editorov.
  4. Oboznámiť sa s knižnicou Swing (Java) ktorá je súčasťou JFC (Java Foundation Classes) a ktorá je zároveň nástupcom staršej technológie AWT (Abstract Window Toolkit).
Úvod
    Na tomto cvičení sa budeme venovať vytváraniu jednoduchých GUI rozhraní pomocou knižnice Swing.
Postup
  1. Oboznámte sa s grafickým prostredím ktoré poskytuje NetBeans (GUI Builder) na vytváranie GUI aplikácií. Nástroj Eclipse nemá v základnej výbave nástroj na grafickú editáciu (WindowBuilder) užívateľského prostredia, preto je potrebné túto funkcionalitu doinštalovať prostredníctvom zásuvných modulov (pluginov). Zásuvné muduly je do prostredia Eclipse možné nainštalovať dvoma spôsobmi:
    1. lokálne, pomocou zip archívu
    2. vzidalené, prostredinctvom repozitárov
    My si ukážeme 2. možnosť, 1. možnosť je opísaná na nasledujúcej linke: http://stackoverflow.com/questions/5482554/how-to-install-plugin-for-eclipse-from-zip
    1. Na nasledujúcej stránke http://www.eclipse.org/windowbuilder/download.php si zvoľte verziu ktorá zodpovedá Vašej inštalácii Eclipse.
    2. Po zvolení kliknite na položku "link" (nie "zip") skopírujte príslušnú URL adresu na ktorej sa práve nachádzate, napr. pre verziu Kepler 4.3 je to nasledujúca adresa: http://download.eclipse.org/windowbuilder/WB/release/R201309271200/4.3/
    3. V Eclipse zvoľte položku Help -> Install New Software -> Add
    4. Kliknite na tlačítko Add
    5. Nasledujuce polozky nastavte takto: Name: WindowBuilder a Location: skopírovaná linka, teda: http://download.eclipse.org/windowbuilder/WB/release/R201309271200/4.3/
    6. V položke Work with zvoľte práve pridaný repozitár
    7. Kliknite na "Select All"
    8. Kliknite na Next, Next, Next ... Finish
    9. Reštartujte Eclipse
  2. Oboznámte sa s kódom ktorý je výstupom grafickýh editorov v oboch prostrediach, nájdite rozdiely a podobnosti.
  3. Oboznámte sa s hierarchiou knižnice Swing a pojmamy ako JFrame a JPanel.
  4. Oboznámte sa s rôznymi pohľadmi ("grafický" a "textový") na projekt.
  5. Oboznámte sa s vlastnosťami a atribútmi ktoré majú jednotlivé elementy.
  6. Oboznámte sa s vytváraním akcií a udalosti grafických elementov (Button).
Zdroje
  1. http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/
  2. http://en.wikipedia.org/wiki/Swing_%28Java%29
comments powered by Disqus