Ciele
- Oboznámiť sa s vytváraním GUI aplikácií prostredníctvom vstavaných GUI editorov v jednotlivých prostrediach.
- Naučiť sa vytvoriť jednoduchú GUI aplikáciu bez použitia GUI editorov.
- Porozumieť kódom generovaných pomocou GUI editorov.
- Oboznámiť sa s knižnicou Swing (Java) ktorá je súčasťou JFC (Java Foundation Classes) a ktorá je zároveň nástupcom staršej technológie AWT (Abstract Window Toolkit).
Úvod
-
Na tomto cvičení sa budeme venovať vytváraniu jednoduchých GUI rozhraní pomocou knižnice Swing.
Postup
-
Oboznámte sa s grafickým prostredím ktoré poskytuje NetBeans (GUI Builder) na vytváranie GUI aplikácií. Nástroj Eclipse nemá v základnej výbave nástroj na grafickú editáciu (WindowBuilder) užívateľského prostredia, preto je potrebné túto funkcionalitu doinštalovať prostredníctvom zásuvných modulov (pluginov). Zásuvné muduly je do prostredia Eclipse možné nainštalovať dvoma spôsobmi:
- lokálne, pomocou zip archívu
- vzidalené, prostredinctvom repozitárov
- Na nasledujúcej stránke http://www.eclipse.org/windowbuilder/download.php si zvoľte verziu ktorá zodpovedá Vašej inštalácii Eclipse.
- Po zvolení kliknite na položku "link" (nie "zip") skopírujte príslušnú URL adresu na ktorej sa práve nachádzate, napr. pre verziu Kepler 4.3 je to nasledujúca adresa: http://download.eclipse.org/windowbuilder/WB/release/R201309271200/4.3/
- V Eclipse zvoľte položku Help -> Install New Software -> Add
- Kliknite na tlačítko Add
- Nasledujuce polozky nastavte takto: Name: WindowBuilder a Location: skopírovaná linka, teda: http://download.eclipse.org/windowbuilder/WB/release/R201309271200/4.3/
- V položke Work with zvoľte práve pridaný repozitár
- Kliknite na "Select All"
- Kliknite na Next, Next, Next ... Finish
- Reštartujte Eclipse
-
Oboznámte sa s kódom ktorý je výstupom grafickýh editorov v oboch prostrediach, nájdite rozdiely a podobnosti.
-
Oboznámte sa s hierarchiou knižnice Swing a pojmamy ako JFrame a JPanel.
-
Oboznámte sa s rôznymi pohľadmi ("grafický" a "textový") na projekt.
-
Oboznámte sa s vlastnosťami a atribútmi ktoré majú jednotlivé elementy.
-
Oboznámte sa s vytváraním akcií a udalosti grafických elementov (Button).
Zdroje
comments powered by Disqus