Lab #01: Not Too Short Introduction to OOP

zoznámte sa s objektovým programovaním s Dizzym

About

Na tomto cvičení sa budete hrať. A popri tom hraní sa budete učiť. Cieľom cvičenia je úspešne prejsť pripravenú hru a popri tom sa naučiť niekoľko základných vlastností objektového programovania. Okrem toho, že sa niečo naučíte, zoznámite sa aj s Dizzym, ktorý vás bude počas semestra sprevádzať, a ktorého namočíte do svojho vlastného dobrodružstva.

Objectives

  1. Zoznámiť sa s hlavným hrdinom a svetom Yolkfolk.
  2. Porozumieť objektom a triedam.
  3. Oboznámiť sa s diagramom tried.
  4. Oboznámiť sa so zapúzdrením údajov.

Steps

1. Let's Play

Description

Dnes je vašou úlohou hrať sa a pomôcť Dizzymu vyriešiť problém, s ktorým dnes zápasí. Hra je však vzdelávacia a samotné riešenie nebude úplne priamočiare. Chce to teda vziať rozum do hrsti.

Task 1

Z tejto adresy si stiahnite hru do svojho počítača.

Task 2

Spustite hru a pokračujte podľa pokynov na obrazovke.

Ak používate OS Linux, dvojklik pre spustenie vám pravdepodobne stačiť nebude. Pre spustenie najprv spustite príkazový riadok a v priečinku, do ktorého ste hru stiahli, zadajte príkaz:

$ java -jar welcome.to.yolkfolk.jar

V prípade, že sa vám hra nespustí, s naväčšou pravdepodobnosťou nemáte nainštalovanú Javu (JRE). Preto si ju pre svoj systém nainštalujte.

Diskusia

Upozornenie: Do svojich príspevkov nevkladajte správne riešenia úloh a ani ich od ostatných nežiadajte! Nepoužívajte sprosté slová! Takéto príspevky budú zmazané! Riaďte sa podľa pravidiel etického kódexu.